Förhållande kriser :-S

Det här med förhållanden.

image446 image447

Det sägs att "The first year is the hardest". Själv tycker jag de första 3-4mån är den första "krisen" eller prövningen kanske man kan säga. Många gånger är det då nyförälskelsen svalnat. Och det är här man gör valet om förhållandet ska fortsätta lr inte? De rosa molnen är inte lika många och man har förhoppningsvis lärt känna personen i fråga liiite bättre. Har förhållandet överlevt de här 4mån så tar de mesta dels inte slut förens den dubbla tiden gått. Det vill säga att du kommer säkerligen ha ett 8mån förhållande på nacken. Klarar du även av det så blir dessa månader till ett år.
Det svåraste året. Under detta år ska man ha upptäckt en hel del nya sidor hos sin partner, kanske har man stött på rutin sex (kanske inte...), man har fått en vardag. Kan kännas lite tråkigt men samtidigt är det så det är - för alla. Ingen kan sväva omkring på rosa moln för alltid liksom. tyvärr..? Det kan knappast vara bra att vara nyförälskad för alltid, man gör ju så mkt galna saker. Dessutom skulle man inte uppskatta den där känslan lika mkt då. Många eftersträvar ju den känslan forever... hj?rrta


Så efter 1 års tid
. Har man övervunnit allt va förhållande kriser heter då? Nja...
Imorn har jag och min snutt vart tillsammans 1 år hjärtaa (är väl därför jag svamlar här...)
 
När anser ni att de största kriserna är under ett förhållande? Tidmässigt ...Berätta!

image449 image449 image449

UPDATE: jag kanske skulle lägga till att detta inlägget inte va byggt på enbart mina erfarenheter. (jag tycker nämligen inte det första året är de värsta) detta har jag skrivit utefter en studie jag läste för nåra veckor sen. Men jag vill höra va ni tycker om saken. Verkar de stämma lr inte?  : )

Kommentarer
Postat av: Crazypill

Tack för tipset! ha en bra dag!

Postat av: Nadja

Grattis på ett års dagen *ler*

Men jag håller inte med, i mitt förhållande så kom inte den första prövningen först vid 3:e året, de första året svävade vi båda på moln *skrattar* 2:a året hittade vi sidor som man inte visste fanns och ja som sagt tredje året blev de lite "vet inte riktigt vad som ska hända härnäst".. =))

2007-03-05 @ 10:24:02
URL: http://sweetladysou.blogg.se
Postat av: Nadja

Ah jag förstår *ler*..att bo i en etta kan inte vara spännande!!..inte konstigt att man går varandra på nerverna då *ler*

Jo jag och min kille firar 7 år den 25 denna månad..så de räknas väl som länge? *skrattar*

2007-03-05 @ 10:59:01
URL: http://sweetladysou.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Vartannat år har varit mindre bra i vårt förhållande. Nu när femte året inleds så hoppas jag alltså på en förbättring. ;)

2007-03-05 @ 17:57:41
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Anonym

Tycker precis som de som skrivit innan mig att det första året mest är gullgull och inte alls några problem. För mig har de senaste 2 snarare varit tuffa, mycket funderande på framtiden etc. Blir 6 år nu i april för oss... Men sambon är på en långresa så just nu är jag tokkär och deppig, man blir ju det när man är ifrån varandra. :)

2007-03-05 @ 21:22:51
Postat av: Sofia

Och kommentaren ovan var från mig. :)

Grattis förresten!

2007-03-05 @ 21:23:41
URL: http://newdress.blogg.se
Postat av: Anonym

Krisen kom när vi varit ihop i 2 år.. då brakade helvetet lös! men det ordnade sig iaf.
Sen när vi förlovat oss efter ca 3 år så blev det oxå lite knas.. killar kan ju bli lite skräckslagna när de inser att de har "bundit sig fast" vid en tjej. Det går upp och ner. Vissa dagar är underbara medans andra inte är fullt så underbara.

2007-03-06 @ 23:01:38
Postat av: Citrin

Kom precis ur ett förhållande som varade i 2,5 år. Jag måste säga att första året var underbart! Vi var ju så otroligt kära, så trots att vi bråkade en hel del så fungerade allt så bra... Skulle tro att det började knaka efter ungefär 2 år; då började känslorna dö och man kunde inte hålla kvar dem hur mycket man än kämpade. :[ Det hjälpte iofs inte att killen flyttade långt ifrån så det förvandlades till ett distansförhållande!

Men jag tycker ändå första tiden är bäst, när man verkligen lyser upp så fort man ser varandra... Och liksom hoppar jämfota när den andra säger något fint...
(Kan tillägga att jag bara varit i ett enda förhållande så jag har bara en erfarenhet haha)

2007-03-07 @ 11:45:30
URL: http://citrin.webblogg.se
Postat av: yenny

Efter 2 år helt klart.. sen gick det utåt, haha.. nä nu är jag bara bitter, men efter 2 år iaf.

2007-03-08 @ 09:47:29
URL: http://yenny.blogg.se
Postat av: Alexzandra

---SVAR--> Det ser ut som att det händer efter 2år. Suck. Då vet jag vad jag har att vänta ;-S O när jag tänker efter så kom nog min kris efter 2år i mitt förra förhållande. Då brakade helvetet lös som nån skrev här ovan! Enligt min chef som vart gift i 16år kom den första riktiga krisen vid 7år och den andra vid 13. Men det där är säkert väldigt olika.

---Sofia--> Mysigt att ni hållt ihop så länge & att ni är förlovade ; ) O att vara ifrån varandra kan inte vara kul alls. Samtidigt kan de va väldigt bra att få sakna varandra ibland. De blir ju så mkt underbarare när man väl ses. Plus att man uppskattar tiden tillsammans mer då.

2007-03-08 @ 16:30:14
URL: http://Alexzandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback