Det blir lixom aldrig som man tänkt sig

Idag har jag varit på komvux och gått igenom mina alternativ.

Just nu vet jag inte om jag ska skratta eller gråta åt hela situationen. För det första så va deras utbud på kurser lika med noll. Jag är nämligen inte sugen på varken Matte E, programering eller Kemi.

För det andra fattas det så pass mycket poäng så att det inte räcker med en termin. Med andra ord blir det nu sammanlagt 3års studier. Varav 1 på fukking komvux. Det ända positiva är egentligen att till vårterminen ska jag läsa på distans vilket ger mig ett sjukt bra utbud.

Alla de ämnena som jag sedan kommer läsa som behandlingsassistens. Så som Pyskiatri, Social omsorg, Etik och livsfrågor. Jag lääängtar tom till vårterminen nu.

Ännu en negativ sak är att jag måste läsa flera utav ämnen i höst i Degerfors, kill me?? Alexz loves to pendla. yeeeey! Det ser iaf ut som att det blir Biologi A, Historia A, Svenska C, Religion B och Förestagsekonomi A.

Nu är det bara det jobbigaste kvar, Vad ska jag göra med lägenheten? Antingen bojkottar jag allt vad liv heter och pluggar och varendaste ledig stund så jobbar jag ihop pengar på guldfynd för att kunna paya lägenheten. Sound fun, huH? Men är det verkligen värt att göra det när jag vet att jag ändå måste säga upp den när jag börjar på den "riktiga skolan"? Känns mer lockande att säga upp lägenheten nu så jag kan använda pengarna jag jobbar ihop till å bara njuta av. Lite shopping å resor lär ju behövas i de hårda tiderna framöver :)

Kommentarer
Postat av: m0a

pendla suger verkligen ! men vart ska du bo om du säger upp lägenheten ?

Postat av: Angelica Lindvall

Men var ska du bo då?



Jag läste Etik&livsfrågor i gymnasiet, det är en sjukt intressant kurs. :)

2008-08-07 @ 17:37:14
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

M0a: Det är en senare fråga, har alltid mamma å vänner : ) Men just nu är frågan OM jag ska säga upp den nu lr senare..



Angelica: Ja det är som sagt mitt minsta problem, just nu är frågan först OM jag ska säga upp den lr inte. Ja, det va därför jag valde den :)

2008-08-07 @ 18:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback