Choklasfrosseri efter en hård arbetsdag.

godnatt


Är äntligen hemma efter 27h på jobbet!! Tyckte det kändes lite onödigt att åka hem i natt med tanke på bara 6h mellan passen. Därför ringde jag kollegan och frågade om inte jag kunde få börja 06 istället. Så när jag slutade 03 så skulle jag lägga mig i fikarummet för att sova de få timmarna därimellan. Men inte fan gick det sova där inte. Jag brukar kunna sova vart som helst men på en hård stol, där gick tom gränsen för mig. Ingen sömn alls med andra ord.

Dagen har gått super bra ändå =)) Höll ioförsig på att döda någon vid midnatt, jag va så helvetiskt sugen på choklad. Men tack och lov att jag har någon karaktär! Men idag är det lördag och brevid mig har jag en 200g chokladkaka. Det är grejer det! Sitter ner krupen i soffan. Dröjer väl inte innan jag somnar... vaknade av mig själv snarkandes på bussen. image551

Tydligen så äter Svenskar 7kg choklad per person och år. Det tror jag inte ett shit på. Så mkt choklad som jag säljer hela dagarna så kan inte det va möjligt. O hallå jag har ju 200g framför mig nu?...Nån jävel äre som drar ner statistiken, helt klart!

Kommentarer
Postat av: Fridah

oooh choklad :)

Postat av: L

Haha.. jag vill också ha choklad! Dock får jag inte äta något annat än cambridge nu:p Men gud.. åh..choklad. Jag äter inte alls mkt choklad egentligen.. mörk choklad.. men inte ljusare. Förresten.. så länge får man väl inte jobba? Var inte det sjukt jobbigt?:O Kram

2008-01-19 @ 19:08:24
URL: http://tugga.blogg.se
Postat av: Alexzandra

Frida: Mmm, typ det bästa som finns :)

L: Cambrigde har jag oxå kört. Kör dock på mer långsiktigt reslutat denna gång. Ne man får inte jobba så länge, fast jag hade ju 3h paus i mellan (man ska egentligen ha minst 8h) men det är ju knappast så att facket är där :) Det va inte alls jobbigt, det är nu jag inte kan hålla mig vaken. Damn, jag som har massor att göra..

2008-01-19 @ 19:19:49
Postat av: Wysteriia

Men gud va länge du jobbade :S

2008-01-19 @ 23:05:05
URL: http://Wysteriia.blogg.se
Postat av: Johanna

Oj! Hur sjutton orkade du? Och shit.. det är säkert diabetikerna som drar ner på den siffran. Jag äter säkert 7kg genomsnitt per dag hahaha

2008-01-19 @ 23:16:57
Postat av: Tess

shit vilka jobbpass, men gott med de extra pengarna man tjänar på helgen!

2008-01-20 @ 00:13:34
URL: http://leonitanova.blogg.se
Postat av: Alexzandra

Wysteriia: Mm, o nu är det dags igen :-S trött!

Johanna: Jag tänkte typ det samma. I korta perioder funkar såna monster pass, pengarna som motiverar än. hehe.

Tess: Så sant som det är sagt :)

2008-01-20 @ 05:18:32
Postat av: Jenie

Jag drar absolut UPP statistiken...7 kg är ju nada...!!! ja gäter nog 77 kg om året;)

2008-01-20 @ 10:36:19
URL: http://www.metrobloggen.se/jenniepennie
Postat av: Ameli&Emelie

Då måste du verkligen vara trött idag.

2008-01-20 @ 12:25:54
URL: http://lifeasblondes.blogg.se
Postat av: Carolajna

Vad duktig du ar att du orkar jobba sa lange dear. Ohgosh!
Har skapat en blogg tillagnad dig nu sa du far check it out. Hoppas bara att jag inte blir beroende. Haha
Puss, love u

2008-01-20 @ 17:05:41
URL: http://barbienyc.blogspot.com/
Postat av: jenny

när kommer bilderna på lägenheten då? vill ju se varje liten detalj=) de bilder som du tagit, är det med din kamera? ser ut att vara en bra kamera? vad heter den?

2008-01-20 @ 18:01:36
Postat av: Alexzandra

Jennie: Lr hur! 7kg låter ju bra lite :-S

Ameli&Emelie: Nja, konstigt nog är jag inte det. Men det slår väl till snart.

Carolajna: Finally beby! beroendet kommer dock ganska fort :P o du som lär ha så mkt att berätta jämt. Ska bli kul att läsa.

jenny: Det är en samsung L830, väldigt nöjd med den =) alla kort är tagna med den. Jag har självklart tänkt göra ett seriöst inlägg om det men ska hämta vardagsrums bord och lampa först (nästa vecka) inge kul att visa upp en halvfärdig lägenhet! ;P men det kommer!

2008-01-20 @ 18:08:10
Postat av: jenny

okej. är ute efter en ny kamera. så kanske skulle kolla på en sån.. kostar? vart köpte du den?
finns ju så mycket olika nu, så är ju så svårt. vad är det för batteri i? lösa eller laddningsbatteri?

2008-01-20 @ 23:55:29
Postat av: Jimmy

Gött o jobba lite.. Jag har 25 timmar framför mig av jobb.. fast på 2 dar så det är inte "Alexz klass" direkt.. Ska upp om 5 timmar så jag borde nog sova nu.. :S Ha de bäst!

2008-01-21 @ 00:56:11
Postat av: Alexzandra

Jenny: Jag köpte den på onoff, den är röd! Gå in på kategorin shopping så är det bild på den där. Köpte med 2gb minneskort och väska så det blev exakt 2000:- väldigt prisvärd! Den borde du köpa! Uppladdningsbara batterier :)

Jimmy: Du kommer med andra ord jobba hela din vakna tid. haha! Ärligt, de senaste 2 dagarna har jag typ somnat med datorn i knät o vaknat av att jag slagit i huvet nånstans. :) Vi ligger lika nu ska nämligen jobba 26h nu på 2 dar. Fan va bra vi hart? Vi kanske borde gå och köpa en trisslott nån dag? KRAM.

2008-01-21 @ 09:52:25
Postat av: estelle

7 kg, haha jag äter minst de dubbla :S

2008-01-22 @ 17:28:22
URL: http://estelles.blogg.se
Postat av: Alexzandra

Estelle: Jag har typ kommit fram till att ingen som läser min blogg äter BARA 7kg choklad per år. Vi är chokladälskare helt enkelt :)

2008-01-23 @ 06:51:14
Postat av: Sandra

Va fan jag vill oxå jobba på statoil ..verkar ju roligt:P haha! Säg till om de finns tjänst:D

2008-01-23 @ 12:31:47
URL: http://hylen.blogg.se
Postat av: Alexzandra

Sandra: KUL? hehe då har du nog missat nåra inlägg jag skrivit. Att stå och glo rakt ut i tomma intet i 10h om dan är inte kul ;-S Jag är ju i k-hamn dessutom men sök i Karlskoga du. Där har de en jäkla personalomsättning och chefen låter sina anställda jobba ihjäl sig! Men jag hojjtar till om det kommer i k-hamn. Kram

2008-01-23 @ 12:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback