Dubbla budskap ang bantning.

småäta

Varje dag matas man med råd/tips ang att komma i form och hur man ska äta hälsosammare. Jag har fått inpräntat att man inte ska gå och småäta. Men så på sistone har jag läst att en näve nötter lr banan är bra om man blir sugen på nånting. Är inte det att "småäta"? Eller räknar dem det som mellanmål? Enligt alla kostrådgivare ska man äta var tredje timme för att blodsockret ska ligga på en jämn nivå. Menar dem att man ska äta den här "näven nötter" utöver det? Isåfall ser jag det som småäta och det är ju inte bra? förvirrad?

Så småäta eller inte?

Kommentarer
Postat av: emma

heej, tack för komentaren! åh, jag önskar att det var så att jag var hälsosam och nyttig, men tyvärr. jag gör mitt bästa för att försöka dock! kram!

Postat av: Liz

haha håller med dig! Fast småätandet är iaf verkligen inte bra för tänderna! Om nu ngn tänker på de ^^

2008-01-21 @ 16:52:21
URL: http://liz130390.webblogg.se/
Postat av: Carita

Det bästa vore ju om man bara kunde äta när man var hungrig, lyssna på kroppens signaler. :)

2008-01-21 @ 21:52:35
URL: http://happychews.blogg.se
Postat av: Alexzandra

Emma: Man får ta en dag i taget och beröm sig själv efter det :)

Liz: Hm, tänderna känns inte som prio ett idag dock :-S

Carita: Ja men många ggr tror jag att jag är hungrig fast att jag i själva verket är uttråkad lr sugen :) o när jag känner hunger känslor har jag gått utan mat i minst 6h.

2008-01-22 @ 06:41:46
Postat av: Jimmy

Nötter är ju jättebra, men du ska nog se det som ett mellanmål.. typ frukost, lunch, nötter o frukt o sen middag typ... sen handlar det väl mycket om att äta ofta fast lagom.. Gör du idag då?

2008-01-23 @ 11:10:51
Postat av: Alexzandra

Jimmy: Ja lagom mängd är förmodligen det bästa :) Tycker bara det känns lite fel att en hand nötter eftersom jag är inprogramerad på att inte småäta. hhee. Men det är ju bra med energi och man blir ju knappast tjock av sån liten mängd! ;P

2008-01-23 @ 12:24:13
Postat av: DD

Tydligen sa innehaller notter nat slags amne/kemikalie eller dylikt som signalerar till magen att man ar matt. Om man da ater en nave notter 30 min innan sin maltid kommer man alltsa fa hungerskanslor snabbare.
Det ar en av de positiva egenskaperna, sen innehaller notter en massa nyttigt fett ocksa.
Hasselnotter ar ju bland de energirikaste livsmedlen som finns, sa jag hoppar alla notter anda :) Olika saker funkar nog for olika manniskor.

2008-03-04 @ 23:16:56
URL: http://direlydiverse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback