Facing my fears.

Jag är väldigt imponerad av mig själv OCH den här lägenheten. Dem säger ju att man ska face your fears för att komma över dem. Denna lägenhet har hjälpt mig att komma över min absolut värsta mardröm. Jag har ALLTID vart mörkrädd kombinerat med "ensam-rädd". Jag är alltså inte bara rädd för mörker utan även ibland på dagen när jag är ensam. Såklart har jag vart sån här hela livet. Fast att inte våga gå till toaletten på nerevåningen som 5åring kan ju tyckas normalt. Det är värre när man är 20 och fortfarande sover med hela lägenheten tänd plus dator och tv på hela natten.

Så här har jag vart i mina 3 hem. MEN i lägenheten som jag bor i nu är det helt annorlunda. För det första har jag ingen lampa i sovrummet så jag har sovit med datorn brevid mig (ljuset och ljudet från den har funkat som lampa) men 2 nätter har jag faktiskt gått in och lagt mig i mörkret. Vanligtvis klarar inte jag av när det är knäpp tyst, det är då jag flyger 2m av minsta noice.

Nu kan jag till och med vända ryggen till ett mörkt rum, det har vart big no no förr! på mindre än 2mån har jag alltså lärt mig att ha mörkt i hela lägenheten. Jag går tom in i rum och hämtar saker utan att tända. Unbelievabla.

faceurfears

Huuuu, än kan jag inte titta på skräckisar ensam!!! jag kan för fan inte ens titta på den här bilden utan att bli skräckslagen. O då menar jag seriöst! :-S

Kommentarer
Postat av: jennie

jag är likadan! nu när adde ska på kurs är det tvn på hela natten som gäller!!

Postat av: Johanna

Åh, va duktigt! jag är likadan.. jag kommer aldrig flytta hemifrån haha..

2008-01-26 @ 13:21:55
Postat av: Sandra

Haha Robin har fått köra hem från jobb en gång, hade en mardröm att någon var i lägenheten så jag panik ringde honom så han fick snällt åka hem o trösta mig! HAha! Ang kläderna, jovisst vi hinner men jag vill ha sakerna NU;) kram

2008-01-26 @ 13:28:34
URL: http://hylen.blogg.se
Postat av: Alexzandra

Jennie: Ja det är ju ännu värre när man inte är van vid att sova själv :S

Johanna: Ne, du lär få hög elräkning då iaf. haha.

Sandra: I sånna fall är det bra med pojkvän ;) Jag har vaknat ett par ggr och fått hallucinationer. Paniken man känner då är det värsta som finns. Vart nära att ringa mamma flera ggr ;S Jag är likadan, man vill ha grejerna på en gång. Fast det är ju träligt om man står där när affärerna kryllar med våårkläder så har man inga pengar kvar..

2008-01-26 @ 15:24:05
Postat av: mandy

så känner jag med. vill knappt vara hemma själv ens en tio minuter... skitjobbigt. å många nätter kan jag inte somna för det låter som fotsteg! usch... men hur klarade du att bo själv innan du kom över rädslan?

2008-01-26 @ 23:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback