När man har issues. - Stora issues!

Vanligast är väl att människor ligger o tänker/oroar sig innan de somnar? Mamma kan ligga vaken i timmar å oroa sig för min ekonomi exempelvis. Själv har jag det så "bra" att innan jag ska somna är då jag tänker MINST. Inom loppet av 5min är jag redan i drömmarnas land (på tal om drömmar så hade jag sjukast skräckfilmsdrömmen i natt) Kan bero på att jag tittade på en skräckis igår.
 
A n y w a y s, eftersom jag inte tänker de 5minutrarna innan jag somnar så tänker jag de resterande typ 15h`na jag är vaken. I`m going crazy. Ärligt alltså, jag  tror jag håller på att bli tokig! Jag har alldeles för mycket tid för mig själv hemma då jag kan reflektera över mitt eget liv å sen jämföra det med andras. Å jag jämför inte med dem som har det medelmåttigt. NEJ självklart ska jag jämföra allt med höjdarna. Här ska det vara extra extra allt. Om någon ska åka till Thailand 2vec så måste jag åka 2mån. Om jag besöker ett ställe jag gillar så måste jag flytta dit osv osv... Jag har länge hört att jag har way to höga förväntningar på livet & att jag aldrig kommer känna mig nöjd eller tillfreds på så sett. Det ligger ju lite logik i det! Men att sen försöka bryta det här mönstret, eller snarare en egenskap som jag haft så långt tebax jag kan minnas - är inte det lättaste. Å något som gör hela processen 100ggr svårare, är när någon som inte bor i Karlskoga längre kommer å typ berättar om sitt faboluse life back in whatever ....å sen tittar dem på en annan o säger - Vad gör du då? Det är där det mesta börjar tror jag. Efter studenten är det meningen att man ska ut å se världen. Prova på, hitta sin grej. Att ens grej skulle vara att fortsätta se Kga i 50 år till, det kan absolut ingen acceptera å själv måste jag medge att det låter lite små tragiskt. Finns ju så mkt annat att se där ute :) MEN jag har förbannat svårt att kunna nöja mig med att bara vara här i Karlskoga när alla har gett mig den där negativa bilden av det. Jag får ofta höra - Men du har ju gjort mkt, du bodde ju i Göteborg, å i Norge å i Smögen en sväng å..... Ja för mig är det någonting men när man jämför sig med sina vänner som har byggt upp ett liv på Manhattan, tagit examen i Milano, fått jobb på Chanel, pluggat i Kalifornien, jobbat på en båt som går världen runt....JA, är det då konstigt att man känner press å att ens eget liv känns bra tråkigt??

- Den som kan hjälpa mig ur denna ondacirkel ska belönas! Och den om att leva i nuet har jag hört förr! Lättare sagt än gjort :-( Ena dagen är jag planeringsmänniska för att dagen efter bli spontan.


Kommentarer
Postat av: Carolina

Men min babe! Vi satt ju och pratade om detta igar i flera timmar och nu ska du besvära alla dina kara lasare om dina problem ocksa, haha;)



Jamfor dig inte med alla andra. For vad ar det som sager att vi ar lyckligare for att vi har gjort saker du inte har gjort? Du ska leva det livet som gor dig lycklig, allt annat spelar ingen roll!



Puss love you

Postat av: Karin

Prestationsångest kan man säga. Håller med ovanstående, man ska inte jämföra sig med andra men det gör man hursomhelst tyvärr. Man måste bara lära sig att leva med det och komma till förnuft med sig sj att man FAKTISKT duger som man är.

Du HAR ju gjort massor av kul o intressanta saker om man jämför med en hel hög massa andra, tex mig. Men jag är nöjd med det jag har gjort, visst ibland tänker man ju; "Tänk om o kanske". Men vi har ju hela livet på oss =)

Hoppas det känns lite bättre av mitt ordbajsande.

Ha en jättebra dag=)

Kramis!

2008-07-01 @ 09:03:25
URL: http://lillak24.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Carolina: I know, men hela den här diskussionen ligger så sjukt långt inne i mig som person. Å jag orkar ärligt talat inte med det! Den stora frågan är ju vad gör MIG lycklig? Har sjukt svårt att komma fram till svaret på den frågan ;-S



Karin: "jag har gjort massa saker om man jämför med en hel hög" man ska inte jämföra men man gör det. Å jag har en tendens att jämföra med dem jag inte har en chans i mot. Man vet ju så väl att man inte ska göra si eller så... MEN man tänker å gör det iaf! Jag är stressad för vi har inte hela livet på oss, känns som att dagarna å därav livet bara försvinner till massa oviktiga saker...

2008-07-01 @ 09:10:07
Postat av: Anna

Det viktiga är att ta reda på vad man själv vill och blir lycklig av,sen om det är att resa o leva för dagen så gör det om det är de DU vill!!



jag är 25 och skiter totalt i att var o varannan skaffar barn o hus volvo,jag vill inte ha de så då gör jag inte det heller.vem fan bestämmer vad som ska göras??

Det är jag själv så alla ska bara sluta bry sig vad alla andra gör o glädjas med andra istället för att ha ont i magen hur man har råd eller ej.





i slutändan måste man bli ego och göra det man blir lycklig av:)men det tog några år av kaos o drama queen scener för att komma på det för mig oxå,tro mig;)

Allt löser sig i slutändan,de e det bästa



ha en underbar sommar

2008-07-01 @ 09:41:44
Postat av: Sandra

Förstår inte varför du bryr dig så mycket om vad folk har gjort eller ska göra...egentilligen har du inte me det o göra ens!



Varför jämföra sig me folk? Man mår aldrig bättre då..bara sämre..fokesera sig på ditt liv o så mycket tid o ork du gör me andras så till slut kommer ud in se att du är lycklig med precis de du gör o är. Om inte så märker du det o hamnar rätt till slut!

2008-07-01 @ 10:21:52
URL: http://hylen.blogg.se/
Postat av: Zara T

Jag känner igen mej grymt mkt i det du skriver.. tänker oxå väldigt mkt på vad jag skulle kunna göra istället för att vara i Karlskoga dag ut och dag in.. o jobba på TC, där alla andra jobbar! Iofs trivs jag jäkligt bra på den avdelningen där jag är, både med arbetsuppgifter och människor runt omkring mej.. att jag har en bostadsrätt och fast jobb gör det inte direkt enklare för mej att bara säga upp allt och göra något nytt!



Jag har oxå vänner som flänger runt världen och sverige runt.. är väldigt glad för deras skull.. men klart man jämför sig själv ibland och det får än att må dåligt..



Det är så lätt att ge tips till andra, man själv lyssnar aldrig på dem =P Jag tror att allt handlar om att man ska respektera/acceptera sig själv.. samma sak det där med vikt, mat ect.. många tänker på tok för mkt.. tänk den dagen man kommer på att man TÄNKT bort hela livet.. man försöker få det till något som man inte kan. Det bästa är att man har små delmål i livet (tror jag), så blir man glad och stolt över sig själv när man väl når delmålen :) Vilet kanske leder till att man tillslut når det stora målet och kan bocka av det ect =) oj vad jag skrev!

2008-07-01 @ 15:05:03
URL: http://zarat.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Men du Babe. vi har mååånga lååånga mil framför oss som vi kan diskutera bort prestationsångesten på :) vi ska nog få bukt på detta ska du se, du talar med en gammal kvinna u know :)

2008-07-01 @ 18:51:02
URL: http://widaloo.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Sandra: Det förstår inte jag heller å jag önskar att jag sket i vad andra tyckte MEN det är ju det som är mitt problem. :-S



Pernilla: Frågan för om jag ORKAR diskutera det här med :-S Istället kanske vi kan försöka "ta semester" från tankarna å bara ha en jäkligt kul resa :) Old ladie, mohaha. Sitter å laddar hem lite låtar right now.

2008-07-01 @ 19:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback