Varför är det så?


ABC-data ringde mig igår å sa att det förmodligen är moderkortet som är trasigt. Vilket skulle kosta 1000kr. Det är det ju värt än att behöva köpa en ny dator tyckte jag, men då skulle det även kosta 1000kr för att byta ut det. Fine, byt skiten. MEN så va det inte SÄKERT att det va moderkortet, nehe? Kan ni kolla upp det då? Ja, men då kostar det typ 1500kr. Kidding? Dem skulle iaf ringa Hp å höra fall man på något sett kunde förlänga garantin och i annat fall skulle de ringa å höra om det ens fanns något moderkort kvar till min dator. Hej, den är 1½år?

Som jag har nämt tidigare så är det faktiskt nyttigt för mig att komma ifrån spacevärlden. Jag fyller dagarna med viktigare saker å jag slipper drömma mig bort till shopping sidor där jag skulle kunna göra över med årslöner. Å är det inte väldigt typiskt att både mascara å puder tar slut när det är som tommast i plånkan, lr kontot lr vart man nu förvarar sina cash. I höst ska jag satsa på prylar. Smycken, inredning, bil(?!) etc... Först ska jag bara hitta ett RIKTIGT jobb.
Bye bye alla ströjobb, trött på er sörrni.


Fast Guldfynd is staying, vill ju inte förlora personalrabatten på alla vackra guldringar :)


Kommentarer
Postat av: Elin

åh ja guldfynd e ju inte så dumt ;)

Jag jobbade på parfymeri förut, skitkul! hurvård, make & dofter, man fick massa också...men chefen var INTE bra, så jag slutade & jobbar nu på bank istället;) vad vill du ha för jobb da?

Postat av: Carros syster

Hej!

När jag har en lugn stund på jobbet brukar jag smyga runt på internet och idag surfade jag in på min lillasysters vänners bloggar. Kul läsning!

Men fastnade särskilt för en sak..

Jag läser ju på juristprogrammet och jobbar nu under sommaren på en stor advokatbyrå och vet därför en god del om sånt där med "garantier".

Om din dator bara är 1,5 år är det rent bullshit att du inte skulle ha någon rätt att få felet fixat utan kostnad och dessutom utan olägenhet. Om jag har förstått saken rätt har du ju varit utan dator ett tag och har egentligen rätt till lånedator.

Så länge det inte är ett fel orsakat av dig utan ett s.k. fabrikationsfel har du rätt att reklamera i tre år från köpet. Så stå på dig och hävda din rätt, du inte betala ett öre! Lycka till!

/ Lotta

2008-07-25 @ 14:11:16
URL: http://jurstudiorebro.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Elin: Guldfynd är ju väldigt lugnt å kan lätt bli långtråkigt. Men det duger, hittills har jag inte tröttnat på att prova guldringar :) Jag vill ju helst jobba pyskiskt, helst med missbruk. Fast i höst är vilket heltidsjobb som helst bra känner jag. Behöver lite rutin i veckorna. Perfekt med jobb där man kan få lite förmåner, tyvärr får jag inga gratis smycken hehe. Lite rabatt är väl det isåfall =)

2008-07-26 @ 16:48:20
URL: http://alexzandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback