Bantningens "baksida" ...


I lördags morse när jag vaknade och kände att helvete jag är sjuk. Så tänkte jag att det här ska fan inte få förstöra något (läs, min vikt!) den här gången. Och jag ställde mig på vågen imorse och det har det som tur inte gjort. Yttligare lite ner faktiskt : )) Lätt att man ligger hemma å trycker glass å tycker synd om sig själv annars men not this time. Tillräckligt stressad över att det är mindre än 3 veckor tills jag drar. 4dagar utan träning och jag tycker mig ana
gäddhäng. Gah, känner mig helt slapp i huden. Hoppas för allt i världen att jag bara är "hängig" pga sjukdomen. Även om jag känner mig 100ggr bättre nu så tänker jag ta det så lugnt som möjligt fram till helgen. Då hoppas jag kunna träna igen!!

Den här gången verkar dock kilona tagits från enbart mina bröst. Jag brukar alltid gå ner en bh-storlek när jag börjar banta och har aldrig haft något imot det eftersom jag tycker jag har bröst så det räcker ändå. Men nu blev jag fan lite besviken när jag stod i duschen  Mm, det är inte bara att bli skinny inte, bieffekterna ingår. Om man kunde få välja vart kilona skulle tas, jag har nämligen en tendens att se lite benig ut upp till - ansikte, nyckelben, bröstkorg...

Men men.

Kommentarer
Postat av: sarah

Tack för kommentarerna snäckan :)

Hoppas allt är bra med dig!

När roadtripar du ner till Malmö och tar en festrunda till mig? :)

Postat av: sarah

LÄTT! :)

Festandet kan du inte misslyckas med om du är med mig, shoppingen kan vi ta i Köpenhamn om du vill, beroende på vad du är ute efter!

Annars duger Malmö :)

2008-10-14 @ 15:10:43
URL: http://obeskrivligpassion.blogg.se/
Postat av: sarah

Haha tror vi kan ha jävligt kul faktiskt :)

Man har ju rockat Malmö rätt bra om helgerna den senaste tiden så vakterna känner igen en :)

Lätt att vi får styra upp nåt när du varit i USA! :)

2008-10-14 @ 15:20:33
URL: http://obeskrivligpassion.blogg.se/
Postat av: Julia

Kul att de känns bra trots all sjukdom, vet hur de känns - man blir så less på de.

Grymt snygg bild. Och du, - du passade i lockigt ju :)

2008-10-14 @ 15:22:53
URL: http://juvlijja.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Julia: Haha, det lockiga håret är apfult. Det gjorde sig bättre på bild än irl. Belive me! ;S Skulle bara göra lite narr av mig själv.

2008-10-14 @ 20:14:59
Postat av: bella

Förbannat tråkigt att vara sjuk när man vill röra på sig men du gör rätt i att stanna hemma.. Idiotiskt att anstränga kroppen när den inte är helt hundra!!



Jaa det brukar vara så att vill man, då händer ingenting.. Och vill man inte, då händer allt.. Den kärleken, den kärleken haha! Men jag kommer åka, inget snack om saken det är ju nästa bokat och klart haha..



2008-10-14 @ 20:37:48
URL: http://buus.blogg.se/
Postat av: Anonym

enda botet mot gäddhäng är den så fruktade styrketräningen. springa kan man göra hur mkt som helst, men för att få en fast kropp krävs muskler under skinnet. så kör hård styrketräning varvat med konditionsträningen så kommer du få enorma resultat. detta visste du säkert redan. upplever dock att styrketräningen är enormt underskattad hos framförallt tjejer.

mvh nicklas

2008-10-14 @ 21:01:59
Postat av: Alexzandra

Nicklas: Heheh Gäddhäng är det sista jag har, Jag va bara lite självironisk eftersom jag varit sjuk å på så vis inte varit på gymmet på 4dar. Jag kan oxå räkna ut att man inte tränar tricepsen genom att springa därför kör jag kombinerat styrka/konditrionsträning redan. Självklart kör jag mer konditionsträning av den annledningen att jag vill svettas när jag tränar och framförallt bränna fett! Men tackar ändå för tipset! :)

2008-10-14 @ 21:29:19
Postat av: Anonym

att döma av era bilder så förstår jag att ni inte har gäddhäng :) men som sagt styrketräningen är ju det ultimata vapnet för att få en fast kropp. att oroa sig för att få för mkt muskler är ju heller inget man behöver göra. jag förstår, konditionsträning känns ofta betydligt mer. förvisso kan man ta i för kung och fosterland även i styrketräningen och på så vis svettas, hehe. kör hög intensiv intervall träning i dina konditions pass, det är grymt. dvs full blås 30-60 sek följt av aktiv vila under kanske 4 minuter. detta ger mkt bra resultat. en likhet kan ju även ses med styrketräning som faktiskt är intervallträning.

säkert även detta visste ni redan. tycker det är trevligt att läsa om någon som försöker träna hårt. därav mina "tips".

mvh nicklas

2008-10-14 @ 21:48:50
Postat av: Alexzandra

Nicklas: Era bilder? Det är bara jag som är ägarinna till denna blogg å därav bara jag som pryder "bilderna" är inte säker på vem mer du syftar till med dessa kommentarer? Jätte bra med tips det kan man aldrig få för mkt av. Jag har tränat regelbundet till och från i stortsett jämt å jag är ganska bra på att variera mig med diverse träningssett men när man vill gå ner några extra kilon innan ett visst datum så får tiden helt enkelt gå åt till det som är effektivast å då är inte styrketräning det enligt mig. Muskler väger ju även mer även fast det kanske ger ett slankare intryck när man väl har dem. Att svettas får mig att må bäst iaf. Men styrketräningen är fortfarande inte utesluten för mig, det läggs in mer eller mindre varje träningstillfälle. ;) När du skriver aktiv vila vad menar du då? Att jag ska gå i lugnt tempo eller att jag ska sitta still? Att köra full blås i 30sek för att sen vila är alldeles för krångligt. Jag värmer upp på cykeln för att sen gå raskt tempo 5-10min sen springer jag 30min rakt av. Sen är jag klar med konditionsdelen.

2008-10-14 @ 22:00:58
Postat av: Alexzandra

Bella: Ja det suger, å när man inte får träna vill man bara göra det ännu mer. Men måste verkligen passa mig nu så jag inte blir sjuk igenom lagomt till resan. Det vore inte så jäkla smart :-S Du satt huvudet på spiken där, när man vill hitta någon då finns det ingen Å när man blir upptagen då kryllar det av dem. hehe. Har man bara bestämt sig så löser det sig säkert å det verkar du ju vara så :)

2008-10-14 @ 22:03:35
Postat av: Anonym

haha. era bilder = dina bilder, bara mitt sätt att skriva. jag är med på att det DIN blogg :)

vad är det för datum ni måste gå ner i vikt till och för vilket ändåmål är det viktigt att just gå ner i vikt? inför någon slags tävling?

aktiv vila = gå i lugnt tempo eller cykla i lugnt tempo, beroende på vad man gör helt enkelt.

du skriver också att du vill åt effektivaste sätt för att bränna fett och då är intervall träning varvat med raska promenader det effektivaste. tex hög intervallträning 2-3 dagar/veckor och resten promenader. vanlig löpning ger mer konditionsförbättring än fettförbränning, då kroppen bränner kolhydrater istället för fett när man håller högt tempo. att ni sen upplever det som för krångligt att köra hårt 30 sek för att sen gå lugnt under fyra min och upprepa detta x antal ggr kan ju bli ett problem :)

förvisso är det absolut inga fel med er konditionsträning, dock tror jag inte det är den effektivaste. ser den sen likadan ut varje gång vänjer sig ju kroppen, fast du har ju påpekat att du brukar varier. vilket är bra :)

//nicklas

2008-10-14 @ 22:10:24
Postat av: Alexzandra

Nicklas: Mr rådgivare skriver så angenämt :) Inte vad vid att bli kallad NI som du kanske förstår. Har inte ett visst antal kg men så mkt som möjligt fram till den 3/11. Det är absolut inte för någon tävling eller dylikt, det är för mig själv inför en resa. Vill HELST ha gått ner 4kg då. Men om jag kör på det här sätter du säger, springa 60sek och sen rask promenad 4min under hur lång tid rekommenderar du att jag gör det? För när jag springer 30min som jag normaltsett gör står det att jag förbrännt låt oss säga 400kcal. Men går jag rask promenad så måste jag gå 1h för förbränna samma mängd kcal? Å eftersom jag kanske bara har 1h att avvara för träning per dag så vill jag självklart förbränna så mkt som är möjligt. Get my point? Och "full blås" i 60sec, varför inte kö full blås i 30min? Borde ju vara effektivare? Eller hur snabbt är full blås menar du?

2008-10-14 @ 23:04:56
Postat av: madeleine

förstår vad du menar med slapp. jag är nere i 53 kg nu, vägde 67 när jag var höggravid!! elefant ja! men känner mej slapp ändå, måste börja träna:-( hatar dock gym! får väl börja spela lite fotboll igen:-D

2008-10-15 @ 08:16:55
URL: http://madeleine1985.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Madeleine: GUMMAN, för det första är inte 67kg nånting som höggravid. Mina bekanta som har fått barn har gått upp lätt över 25kg. Att du känner dig slapp är nog inte så konstigt dock, antar att magen blir rätt "uttänjd" och kroppen hinner ju inte riktigt med såna snabba förändringar. Jag ska inte säga att jag hatar gym men jag ogillar ju att behöva träna/tänka på vad jag äter hela tiden :-/ Är du sugen på gymmet är det bara du hojtar till iaf så tar jag med diig ;)

2008-10-15 @ 08:42:13
Postat av: Anonym

god afton, du kan köra intervaller 5-6 ggr vilket blir 22 respektive 27 min. viktigt är att ni innan dess promenerat (värmt upp) ca tio min. full blås = sprinter fart. orkar du det under 30 minuter, förmodligen inte :) en annan sak att tänka på är att när det gäller dina calorier, vilket jag förmodar du läser från en pulsklocka eller själva träningsmaskinen, så berättar den ju inget om det är 400kcal fett eller kolhydrater ni bränt?

beroende på val aktivitet så kommer olika stor del av dessa 400kcal att ugöras av fett som förbrännts.

nu är jag sjukt trött så ursäkta om det jag skrivit är oförsåeligt.

mvh nicklas

2008-10-15 @ 21:50:43
Postat av: Alexzandra

Nicklas: Vet inte riktigt hur du räknat om du får det till 22 respektiva 27. Sa du inte 60sek "fullfart" sen 4min normalt tempo? :) Anyways, har provat å kört intervall senaste 2dagarna, har gått bra på så vis att tiden bara springer iväg tycker jag, Har alternerat lite med springa 2min, gå 3min... Sen VAD jag förbränner i dessa 400kcal kommer jag förmodligen aldrig få reda på men jag glädjs åt det jag nu förbränner. Dankedanke.

2008-10-18 @ 09:45:39
Postat av: Anonym

jag räknade på 30 sekunder full fart, därav 22 och 27 minuter :) roligt att du provade intervall, och visst går tiden fort. den gör lätt det om man får lite variation. vill du kan vi köra ett hårt pass tillsammans någon gång. jag jobbar i sthlm under veckorna och vissa helger, som bl a personlig tränare. vore roligt att träna ett pass nån helg jag är hemma. du kanske redan har någon du tränar med? annars kan det ju vara roligt med sällskap ibland :)

mvh nicklas dua

2008-10-18 @ 21:03:37
Postat av: Alexzandra

Nicklas: Men käre väl är det du! Haha, varför skrev du inte det på en gång? :D Självklart kan vi köra ett pass tillsammans, det är bra kul. Speicellt om man kan få lite nya ideèr. Fast bara om du lovar det blir en riktig hårdkörare. Försöker träna så mkt som möjligt nu innan USA. Vart kör du nånstans när du är i kga då? Jag tränar dels med mamma å sen en del med jenny. Varierar lite.

2008-10-18 @ 21:36:38
Postat av: Anonym

haha, jag skrev ju nicklas :)

ska vi springa tycker jag vi kör ute, barkbanan t ex. kan även köra ett styrkepass. förut brukade jag köra på davids, nu när jag bara är hemma emellanåt är jag med en polare på kilsta. var kör du själv? vill du kan vi köra redan imorgon, om damen nu inte ska ut ikväll och slira alltför hårt? sänd mig ett sms på 0704388820 snart isåfall så jag vet. och jag lovar vi ska köra hårt :)

2008-10-18 @ 21:47:09
Postat av: Alexzandra

Nicklas: Ja men förnamnet säger mig ju ingenting, haha! Jag ska inte ut å slira någe, ska iväg imorn bitti med mamma. Måndag spinning, tisdag simning. Fast du kanske va borta på veckorna sa du? Tänkte annars tis eller ons e.m. Annars funkar det bra till helgen för mig. Kör helst på gymmet tror jag - på bandet eller maskinerna, är på träningslagret å kör, ioförsig är tiderna lite sisådär för såna som inte har keycard. Anyways, hur är du hemma i till veckan?

2008-10-18 @ 22:01:18
Postat av: Anonym

haha okej, jag trodde alla visste vem nicklas var, men dua tycks säga mer alltså :) du håller igång ordentligt, simning också, trevligt. jess, veckorna är jag i sthlm, dessvärre även helgerna nu närmst framöver tror jag. därav mitt förslag om morgondagen. får väl bjuda dig till ett träningsläger i sthlm annars, haha. när och vart till i usa ska ni åka? semester och shopping?

2008-10-18 @ 23:48:58
Postat av: Alexzandra

Nicklas: Jag visste inte ens att det va en karlskoging som skrev ju, kan ju va vilken mupp som helst som bara vill skrika ut sina kundskaper :) hahah!! Ja försöker simma 1gång i veckan, så himla skönt. Lite solning å bastu efter så blir det rena spa-känslan. Å omväxling förnöjer som sagt :D Ska åka iväg nu faktiskt, fast med mor. Ah, det vore ju inga fel dessvärre rullar det på ganska bra med saker här framöver.. Ska till LA, Las vegas och New york. Semester Å shopping, that`s right. Drar du tebax till sthlm idag lr?

2008-10-19 @ 09:42:46
Postat av: Anonym

var ni iväg och simmade nu imorse du och mor?

när skulle du dra till staterna? skönt du kommer ha det och komma hem brun och vacker. västkusten är grym, bodde i san diego ett halvår förra hösten. vegas är nice också, går dock lätt mkt pengar, hehe. åker du med nån polare eller familj?

jess, åker tillbaka till sthlm nu i eftermiddag.

2008-10-19 @ 12:52:56
Postat av: Alexzandra

Nicklas: Ne idag va jag på gymmet. Drar till USA den 4e Nov. Brun å brun vet jag inte, är bara i LA några dagar sen drar jag mot Vegas å NY å där är det def. inte lika varmt, tvärr... Jag åker med en kompis:) å så ska vi hälsa på en kompis i NY. OK, får hojta till när du kommer hemåt igen då så tar vi ett träningspass ihop. hehe.

2008-10-19 @ 21:35:01
Postat av: Anonym

ok. ne, kanske inte så varmt där. men men finns nog alldeles säkert många affärer ni kan spendera er tid i, hehe. det är möjligtvis inte carro ni ska hälsa på? enda karlskogingen jag vet som är i NY. jepp, ska säga till när jag kommer till kga härnäst, ser dock ut att bli efter din usa vistelse. lite synd, såg fram emot att träna med dig :)

2008-10-19 @ 22:21:09
Postat av: Alexzandra

Nicklas: Ja i LA är det ju fortfarande 30grader så där blir det lätt Santa barbra och försöka surfa :) Men i Vegas å NY finns det annat att göra så det räcker. Klart det är Carro, va där å hälsade på henne förra hösten oxå, Sjukt roooligt :D Ah det får bli efter då, men lär ju behöva träna då i alla högsta grad. hhaa.

2008-10-20 @ 08:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback