Frustrationen fortsätter...

Jag va rädd för just detta ....Ett samtal från hyresvärden angående en nyckel som han påstår att jag har. Samtalet om en nyckel kom aldrig istället kom en jävla massa klagomål på städningen. Tackar fan för att de va klagomål med tanke på att hennes faster (som tydligen jobbar inom städfirman!!) har slickat varje hörn på lägenheten. De hade visat diverse småsaker som inte var ordentligt städade enligt dem till hyresvärden. Trots att jag sa att de skulle ringa mig om det var något de va missnöjda med. Igår kväll sa jag även att vi har inte satt upp garderobsdörrarna och det va ok med dem. ÄNDÅ begär dem att de ska ha 2000kr för att tvätta insidan av fönstrena (som inte går att öppna!) och hänga på 3 garderobsdörrar. Jag skrek praktiskttaget rakt ut när hyresvärden sa det. Dream on.... Men han poängterade att han inte ville lägga sig i och att det INTE va han som begärde dessa pengar av mig utan dem. Ringde upp henne fort som tusan och fick prata med hennes faster eftersom tjejen själv inte vågar säga ett jota.

Jag sa iaf klart och tydligen att jag står utanför här nu och tänker åtgärda de saker ni inte är nöjda med. Och det va knappt så jag fick göra det, de hade väl ställt in sig på de där pengarna nedrans gamar. Fick personligen åka ner till sandviken och hämta nyckeln och sen skjutsa tebax den. Snacka om att vilja få ut mesta möjliga.... Hade sån lust att skruva ner allting som va mitt (badrumsspegel, krokar, lampor, hyllor, väggdecorationer och begära sluträkning på internet så att de inte kan surfa gratis i 4mån på mitt internet) men jag ska fan inte va lika sniken som dem.


Kommentarer
Postat av: Christel

Men vad är det för skummisar?? Jag skulle alla gånger ha skruvat ner varenda penal som var min för att vara lika jävlig.. Fjantig som jag är! Moget gjort av dig iallafall...Trodde de på allvar att de skulle få 2000 kr av dig?

Hoppas verkligen det löser sig så du kan bli kvitt de där typerna!

Postat av: Pernilla

Va med om samma skit när vi flyttade ur våran förra lägenhet....så jag förstår dig

2008-10-01 @ 16:57:19
URL: http://pernillamariaa.blogg.se/
Postat av: Wysteriia

What? Vad hyr du av för folk? haha. Här jag bor så får man åka tillbaka o städa det man missat...typ :P

2008-10-01 @ 17:00:30
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Alexzandra

Christel: Jag hade ju berättat för dem hur bra hyresvärden va å att jag bodde gratis första månaden pga att det inte va städat alls. De försökte väl utnyttja det :-S



Pernilla: Ja, man tycker att man borde vara klar när man lämnat nyckel å städat i 5h i sträck. Aja.



Wysteriia: Det är dem nya hyresgästerna som muppar. Hyresvärden är kanon. Man tycker ju att det borde vara som du säger men tydligen inte för dessa typer.

2008-10-01 @ 18:22:52
Postat av: Kristina

Men fy vilka människor. Att de orkar hålla på. Himla bra gjort av dig att ringa dem och gött att de inte fick några pengar. Snålapor.

2008-10-01 @ 19:07:43
Postat av: lissa

finns idioter till allt:P

2008-10-01 @ 19:18:23
URL: http://chayse.blogg.se/
Postat av: Elin

men usch vidrigt. haha jag skulle fått bra lust att göra det som du sa på slutet. BLÄ :(

2008-10-01 @ 19:25:19
URL: http://kvistelin.blogg.se/
Postat av: emilie

Jag skulle vart med dej o skruva ner varenda penal!! Jävla töntar! U go girl. Ring nästa vecka o säg att du tänkte hämta dina grejer. Va fan

2008-10-01 @ 21:23:08
Postat av: Alexzandra

Kristina: Ja, 2000kr finns inte en chans att de skulle få. En städfirma tar ca 2500kr för en hel lägenhet ju! Man förundras då aldrig av människor :-O



Lissa: Ja det är knappast någon nyhet.



Elin: Ja, man har lust att lista upp allt de fått så de kunde va lite tacksamma!



Emilie: Jag hade ju gärna gjort det, men som sagt om jag bitchar mot dem så gör de säkert det samma tebax och då kommer de bara springa till hyresvärden å gnälla å kräva mig på mer pengar. Hoppas att jag slipper något mer samtal från dem nu!!

2008-10-01 @ 21:28:30
Postat av: Pernilla

Det var en snubbe på mitt jobb o tvättade fönster i våras. Han hade nån firma o jag minns inte vad den hette. MEN han gick även hem till folk o tvättade och när vi frågade vad sånt skulle kosta (alla sidor av rutorna) så skulle det inte gå på mer än 4-500 kanske. jag minns inte exakt summan o jag tog i lite, och några jävla 2000 är rent lurendrejeri! Jag skulle strypt internet på sekunden... Hoppas det löst sig!

2008-10-04 @ 15:07:13
URL: http://widaloo.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Pernilla: Du ser!! Några 2000kr kunde de ju se sig om i himlen, vi har iaf fixat grejerna nu och inget mer samtal har kommit, PjuH! Jag ringde comhem fort som tusan men de kan inte använda det eftersom det är "kopplat" till mitt modem som ligger i tryggt förvar här hemma hos mamma :) hehe.

2008-10-04 @ 15:20:04
Postat av: Alina

Godagens! Kikar in:) Fin blogg har du också!

2008-10-04 @ 15:27:07
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback