Reflektioner.

Den värsta frågan jag vet är när någon säger - Vad vill du med livet? Det är den ända frågan som för mig är omöjlig att besvara. Jag vill alldeles för mycket. Men jag vet inte nånting jag kan tänka mig resten av livet. Hittar man rätt någon gång måntro? Precis som min far va, är jag rastlös så det blir jobbigt ibland.

Mamma satt och tittade på mig nyss och sa, gu va du är lik din pappa. Han såg oxå lättsamt på mycket och trodde han var odödlig. Och du såg ju hur det gick för honom. Han hade blivit spådd en gång i sin tonår. Spåtanten hade sagt att du kommer leva ett långt liv OM du överlever alla olyckor. Men det gjorde han inte tyvärr. Hade han varit vid liv idag hade han stängt in mig i samma sekund som jag tog studenten. Hade han varit i livet hade jag även varit nykterist och oskuld.

Skjutit upp Oslo en vecka, dels för att jag är invalid i ryggen så jag kommer inte kunna jobba. Men även för att jag blundat lite för flytten och nu känner jag mig sjukt stressad över alla jag inte träffat, packning, saker jag måste göra osv.

Så va det fredag. Trevliig helg på er!!!


Kommentarer
Postat av: Pillan

Stumpaan Stumpan ...

Satt just å tänkte på det samma som din mamma ( kanske därför vi e bästa vänninor , vi tänker rätt så lika hon å jag ) .

Ack så lik sin Far hon e , lika rastlös å galen )

Han gjorde vad som föll han in , precis som du .

Så SNÄLLA ALEX!! ta det lungt ...så det inte händer samma med dig .....du vet vad jag menar.

Å hade din FAR levat i dag så hade du varit instängd på VADSTENA KLOSTER ......eller något annat KLOSTER !!

lol

Sanna mina ord ...

FÖr varje blick en kille slängt till dig , hade han fått springa dubbelt så fort, för att rädda sitt liv ....

HA de......

/ Take it cool ,Take a Toy !!

Postat av: Alexzandra

Pillan: Ja du kände ju min far väldigt väl! Hade en kille tittat åt mig på fel sätt hade basebollträt åkt fram, hehe. :) Å personligen skulle jag inte ha vågat ta hem en kille, oj va synad han skulle bli. Inget bra nog. Haha, han är saknad vilket fall som helst. Tack för din omtanke. Kramar!!

2009-01-02 @ 21:24:00
Postat av: Pillan

Klart han e saknad )

Ett orginal , med fart å fläkt .

Där var det inget som satt fast eller satt inne .

Härlig till 1000..

Det har gått så många år , å endå fattar man inte att han försöker styra lite med sankte Per där uppe .

Men en sak e säker ...

HE IS STILL WATCHING U , FROM UP THERE!

/ Kramisar

2009-01-03 @ 02:00:53
URL: http://pillansrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback