Mjölkande hyresvärd ;-[

avtal
B
åde P och jag har sån lust att bara packa in sakerna i bilen o dra hem, på stuts. Dock måste vi båda ner till adecco imorn och lämna in lönelistor och jag måste skriva på sjukintyget. Annars får jag inga pengar till veckan. O den ynka 2 veckors lön jag får nu ska räcka på obestämd framtid. P (som förövrigt lagt undan 25 papp på 4mån) har precis klickat hem projektor och grejer, kommer bli en ännu finare hemmabio nu. Tyckte ioförsig att den förra va lyxig men men. Det va hans julklapp till sig själv i år.
Jag fick ju en ny bärbar ;P En annan har ju inte lagt undan ett öre, men hej vad mkt nya kläder jag har. "like my money right were i can see them, hanging in my closet"  Är de inte så man säger?

Projekt "säga upp lägenheten" tog jag på mig. Trippade upp till grannen och sa som det va, att vi drar hem för gott till nyår. Han ville prata med frugan först, men kom ner typ 30min senare.

(grannen) - Egentligen är de ju 3mån uppsägnings tid men det känns lite snålt att
 ta ut betalning för 3 mån. Så vi sa det att vi struntar i elen (vi har inte behövt betala nån el de senaste 4månaderna) och så behöver ni bara betala för 1 ½mån.
- Patrik och jag byter blickar si så där 5ggr och tittar sen på han. skock
(patrik) - jahaa?

Typ så såg den konversationen ut. Poängen är att vi inte skrivit varken kontrakt eller sagt nånting om uppsägningstid. Sisi, I know att de är 3mån i Sverige men när de gäller att hyra ut svart brukar de bara va 1mån. Plus att vi i detta fall inte ens diskuterat det. Vad säger att han inte hyr ut den redan 1jan, då har vi fortfarande betalat för lägenheten till mitten av feb. O när det gäller elen så va det bara en lam ursäkt, ett försök till att låta snäll. Han kan ju liksom inte komma efteråt och säga att han vill ha betalt för elen.

Behöver jag säga mer än att de inte lockar att ge dem 6000:- för ingenting?
Btw så jobbar denna karl som försäljningschef inne i Oslo på respekterad bank och har ett 3miljoners hus. Tror han klarar sig utan dessa 6000:- För springnota räck upp en hand. kommentera


Kommentarer
Postat av: Mary

haha fina regler.. =)

Postat av: Angelica

Konstiga regler, men det är nog bäst att skriva på ett kontrakt. Det är ju det enda bevis man har sen. Utan ett kontrakt blir det lätt för dem att göra som de vill.. :/

2006-12-18 @ 13:51:34
URL: http://annilelica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback