Otrogna bitches...

maneater

Vet inte om denna teori bara gäller i våran pytte stad men iaf..

I de två senaste generationerna av 18åringar (vilket detta år kommer bli 89:orna) så har det vart en grupp falska-"lösaktiga"-bitches. Ursäkta uttrycket men vet inte hur jag annars ska beskriva dem. Att killar har vart skitstövlar i många gernerationer är ju knappast nån nyhet. Enligt mig finns det inte många "bra" killar, de flesta är numera otrogna och känslokalla. Överallt i media hör man om otrohet via sms/internet, när frugan ligger på BB, dubbelliv, grönare på andra sidan.... bla bla..

Eftersom jag själv är väldigt anti-otrohet och brinner för 2-samhet och kärlek hjärta på alla sätt. Så är denna teori högst skrämmande. Har diskuterat detta fenomen med mina nära och kära och de flesta har upptäckt detta redan. Med klarspråk - Alla ligger numera med alla. Tjejerna tar sagta men säkert efter killarnas beetende. O hej, det är inte fel att ligga runt. (även om jag är förhållande typen) utan det att de gör det när de har partner. De påstår sig samtidigt vara kära (i någon annan än den de ligger med...) Men varför är man inte bara singel om man vill ha tillgång till köttmarknaden?

Numera är det standard replik på krogen "ska vi gå hem och knulla?" skock 
och killarna är inte sena med att tacka ja. Dessa tjejer må verka kåta och oskyldiga små varelser men många ggr vill de bara se fall de lyckas sno nån annans kille lr så är de redan upptagna. Bekräftelse.

Vet inte hur ni andra upplever detta och va ni tror att de beror på? (ifall ni ens har lagt märke till de..) Men för mig känns de som om "vi tjejer" vill ge tebax för alla gånger vi blivit sårade. O killar tackar ju typ aldrig nej till att ligga oavsett om tjejen är attraktiv lr inte i dess ögon. Så är detta nån ny taktik tjejerna kör med? För de har ju knappast funkat att hålla kvar killarna för att vi är trogna, ärliga små söta känslosamma saker, nej visst har vi blivit bedragna iaf.. Så att framstå som kåta & oberoende kanske är en ny taktik? För innerst inne tror (eller åtminstone hoppas jag) att alla letar efter sin andra hälft och detta är bara en ny taktik för att få kärlek, uppmärksamhet o bekräftelse. Inte rätt sätt enligt mig men jag vet inte heller va annat man kan göra? Folket fortsätter ju uppenbarligen att va otrogna så....

Detta samtalsämne har vart hett under hösten och ibland har jag bara lust att stänga in mig från den känslokalla/lättsamma världen utanför. Jag vill aldrig mer uppleva att bli bedragen, och önskar inte ens min värsta fiende det. Om personen i fråga inte själv vart de vill säga, för kanske är det just hämnd mot killarna all denna förändring hos tjejerna är?

Detta inlägg är gjort på egna erfarenheter och just den staden jag bor i. Alla mina vänner har nån gång blivit bedragna som en blixt på en klarblå himmel och oxå många, många ggr varit total förstörda.. För att "deras" kar`l just fallit för dem oskyldiga små "kvinno-tjuvarna" lr för att man helt enkelt är för känslomässigt ostabil för att kunna titta på när ens kärlek sen 3år tillbax hånglar upp nån annan mitt framför ögonen. Kan tänkas låta som om jag är bitter, vore inte konstigt ioförsig. Eftersom jag själv blivit bedragen i ett 5års förhållande och i ett nykär förhållande. Sätter ju sina spår och misstankar, tyvärr...

Hit med era årsikter nu, är riktigt intresserad av vad ni har för syn och erfarenhet på detta?  kommentera


Kommentarer
Postat av: Jehona

Håller med dig on every word. Gah, jag menar, finns det nått värre än otrohet? ... Och ingen, ingen håller ihop längre. Det är faktiskt väldigt skrämmande. Min största mardröm är att skaffa barn med någon, gifta mig osv.. och upptäcka att killen är otrogen, eller att det inte funkar.

För många tar för lätt på kärlek these days.. det har bara blivit en lek nu, för alla, känns det som :/

Postat av: Angelica

Jag håller med Jehona, det absolut värsta skulle vara att ens äkte make som man har barn med ligger runt med en massa bitches. Vad gör man då? Många säger att det går att förlåta en otrohet men man kommer ju aldrig glömma.

Jag håller med dig på vartenda ord. Killar säger inte nej till en kåt tjej även om de själva har en ring på fingret. Har de inget samvete kan man fråga sig? Man kan inte både spara kakan och äta upp den. Nu är det förstås inte bara killar som är otrogna heller, men jag tror att de har lättare att falla.

2007-01-05 @ 11:32:32
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Mary

håller verkligen med!

2007-01-05 @ 14:39:59
URL: http://breath.blogg.se
Postat av: lissa

kunde inte sagt det bättre själv. idag finns nog inte kärleken på samma sätt. kanske ger man upp hoppet efter allt man ser hända...

2007-01-05 @ 14:52:47
Postat av: Ilvana.

Allt stämmer verkligen!

Men en sak som jag upptäckt är att killar inte vill ha snälla, känsliga, trogna tjejer.. De tycker att sådana tjejer är tråkiga. Jag har frågat mina killkompisar och de menar att det verkligen stämmer. Killar vill jaga och ha tjejer som de kämpar för. = Med andra ord "the bitches" som är otrogna o.s.v. Det är de som är spännande.

2007-01-05 @ 16:33:20
URL: http://ilvanaaa.blogg.se
Postat av: Askungen

Då ska vi alla vara bitches och då vill alla män leva med oss i en evighet. Jag vet och har krigat med killkompisar, de är tillsammans med blåögda och naiva flickor, men tänder på bitches, jag blir förbannad på deras dubbelmoraliska handlingar. Deras rädsla för att binda sig med en bitche bara för att bitches " är ingenting att ha och lita på " men vafanken. Men självklart, är det att när varje människa väljer ett öde med en människa i kärlek ska man vara trogen OVASETT personlighetskildringar, är det att man ska inte göra så i en relation. Gör slut innan man leker runt.

2007-01-05 @ 17:54:50
URL: http://askungengwall.blogg.se
Postat av: Ilvana.

Ah tycker också man ska göra slut innan man leker runt.. Det är så synd att otrohet har blivit så normalt och vanligt.

2007-01-05 @ 18:01:04
URL: http://ilvanaaa.blogg.se
Postat av: Tina

Ja, det stämmer iaf bra med vad du skrivit.
Jag förstår dock inte hur många kan såra sina partners som de delat många saker med - och det utan att ha dåligt samvete efteråt.
Dom bara mår bra och förstår inte varför deras ex är ledsna etc.

2007-01-05 @ 19:19:46
URL: http://hogberg.blogg.se
Postat av: Anonym

Nästa gång du beslutar dig för att skriva ett inlägg om "egna erfarenheter" tycker jag du just ska använda dig av = EGNA ERFARENHETER... jag anser att dina vänners erfarenheter inte räknas till DINA egna. Då det är t y d l i g t att det uppfattats helt annorlunda än vad du Alexandra uppfattat dem som .
En annan sak jag reagerade på under min trevliga läsning var att innan du beslutar dig för att kalla dina såkallade vänner för saker som "känslomässigt Ostabila" så tycker jag att du ska vara bekant med orden du väljer. För det första så finns det inte ens något som heter känslomässigt ostabil .. men tror jag förstod vad du ville komma fram till känslomässigt Instabil, som det heter. Jag hoppas du är väl medveten om vad du just kallade din vän för och det är inte fina saker.

Förklaringen till en känslomässigt instabil människa lyder ngt som såhär;
svag.
oklara prioriteringar i livet.
lättpåverkad av omgivningen.
obalanserad.
paranoid.
självskadebenägen.
Dålig identitetskänsla och i vissa fall ingen identitetskänsla.

och med den förklaringen har det fåtts bevis på
att du antigen inte behärskar orden du använder ... eller att du helt enkelt inte känner din vännina så väl som hon trodde.

thats all.
Tack för ordet.
Din s.k. Vän.

p.s. jag kollade enbart bort den kvällen för att jag inte hade vattenfast mascara ;) fast det visste du säkert redan du verkar känna mig såå bra. d.s.

2007-01-06 @ 20:49:18
Postat av: Alexzandra

Som vanligt så är alla med "egna åsikter" anonyma. Jag har just förlorat min oskuld på kritserande kommentarer, kul tycker jag.

2007-01-06 @ 21:54:01
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: Anna

Lite åsikter :)

Går man hem med någon fast man är upptagen för att denne söker bekräftelse är det nog det man söker själv också. Då är det nog inte otroheten i sig som är problemet utan snarare förhållandet man befinner sig i? Alternativt att man själv är osäker? Drar man hem någon som är upptagen för att man vill ha bekräftelse har jag nog inga kommentarer alls, förutom att jag nog tycker synd om personen.

Man ska vara ett par för att båda vill, inte för att den ena ska utabreta en taktik för att hålla kvar den andre, eller för att den ena känner att den inte är lycklig om den inte "har nån", då är man nog fel ute från början och sånt blir det sällan nått bra av i längden.

2007-01-08 @ 15:08:48
URL: http://saturnusart.blogspot.com
Postat av: jean baptiste

du, har blivit bedragen av min fru. kom på henne för jag "råkade" läsa ett mail där hon och svinet beskrev vad de höll på med. berättade dock inte att jag tjyvläst mailet utan frågade bara rätt ut om hon var otrogen. som svar fick jag - nej,men lite förtjust flörtande med en pappa till vår äldsta dotters kompis.jag känner mig fruktansvärt kränkt, men kan inte riktigt med att berätta att jag läste mailet. vet inte vad jag ska göra. vill eg inte lämna henne men har så jävla ont i hjärtat. behöver verkligen någon att prata med. vi har 3 barn. vad ska jag göra? har inte konfonterat svinet eller svinets hustru ännu.min fru hävdar stenhårt att de inte ens kysst - men mailet säger annorlunda. behöver åsikter och kommentarer

2007-01-19 @ 00:28:46
Postat av: Anonym

Tycker du skrev detta bra !! Vissa tjejer är förjävliga, istället för att tänka "tänk om det vore min pojkvän .. " istället tänker dom "min pojkvän bedrog mig därför måste jag hämnas" så hemskt. Jag har aldrig varit med en kille som haft tjej, för att jag vet själv hur hemskt det är att bli bedragen. :/

2007-01-27 @ 16:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback