PariS i bilder..

New york ligger fortfarande som No 1best fukking trip...Men Paris ligger numera högst upp på "Vackraste platsen i världen" som jag varit på alltså. Jag vet inte om det beror på att förväntningarna inte va lika höga som när jag åkte till United States. För.. Jag tycker nämligen att eiffeltornet va hundra ggr häftigare än frihetsgudinnan. Visserligen hade jag ju förväntat mig att facklan skulle sticka upp genom molnen, vilket den inte gjorde. Då förstår ni iaf mina förväntningar på den stackars damen. Som sagt Eiffeltornet är från och med nu den häftigaste platsen jag varit på! Så, med andra ord - ge er iväg.

Onsdagskväll för en vecka sen visste jag ärligt inte om jag skulle komma hem hel från den här resan. Den började i kaos och har nästan fortsatt lite i samma riktning men ljuspunkterna har ändå övervägt och allt slutade ju lyckligt ändå. Missade visserligen Mona Lisa, Utelivet & Disneyland men det va absolut inte sista gången jag va i Paris så =) Tänk att bara 5dagar kan ge så otroligt mkt roliga och mindre roliga (men som man fortfarande kan skratta åt i efterhand...) minnen. Allt från trasiga bilar, misslyckade desserter, Stängda flygplatser, smitningar från hotell (lr åtminstone planerad smitning, haha), badrum med kackerlackor, rangliga sängar på hostel, olidlig träningsverk i vaderna, att låtsas vara 17år till helkroppsstrumpor från Moulin rouge. Ja! Galet och oförutsägbart men det är ju det som gör hela resan så charmig & unik.


image1964
  

  
 

image1973

Ni ser kyrkan som sticker upp över resten av staden. Det är Kyrkan Sacré Coeur och Paris högsta topp. Precis där bodde vi i ett område som hette Montmarte, hur fiiint som helst. Endast 2 hållplatser ifrån Moulin rouge, där gatorna va fyllda med sexbutiker och möjligheterna att få en lapdance för 200kr var stora. :)

        



              
    

   

Mmm äppelpaj eh jag menar äppelmos... Uäääk!

Sådär ja... Det va en bråkdel utav bilderna på själva staden. Ser ni hur sjukt vackert det är??

image2013

Något som inte va lika vackert va bakgårdarna. Det här är den Underbara utsikten från ett av våra boenden. Haha!...Följer även nåra bilder på våra väldigt glamourösa hostel & hotell....

  
   

Bilderna på OSS får ni senare ikväll eller imorgon. Så sjukt mkt bilder att gå igenom juh :-}

Kommentarer
Postat av: pernilla

måste ses snart så du får berätta =) och så måste vi se till och fest ihop snart allt för länge sen ju =/ pusssss

Postat av: Alexzandra

Pernilla: Yes! Tycker vi kan ta en promenad vid 3 eller nått, men jag ringer då =) Väldigt länge sen vi partajade ja... Puss

2008-04-18 @ 09:21:17
Postat av: E.

ÅHHH - LOVELY.

2008-04-18 @ 09:42:40
URL: http://platine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback