Snyltaren är igång, igen!

Sitter just nu i en igenimad bil med storm utanför. Oh yees, jag snyltar igen skock

Patrik och jag satt och surfade till 23 igår, kännde oss som värsta spionerna där utanför nåns hus.
Anyway. Efter att ha skjutsat P till jobbet kl 6 imorse åkte jag och satte mig på Legevakten (typ akutmottagning) men dem hänvisade mig till en privat läkare. Ringde dit under deras telefon tid, varav dem hänvisade till Medicin centret på nötterö. Har precis vart där nu. O om de nu går att lita mindre på läkarvården än vad jag redan gjorde så gör jag det nu. Jag sa att jag haft feber, ont i halsen och huvudvärk hela helgen och att jag trodde de va halsfluss. 2min senare går jag därifrån med pencellin. Inga tester ingenting, tom värre än i Sverige ju. Skulle kunnat lura i kärringen va som helst juh. Nu går jag iaf hemma med fullt betalt hela veckan. Niice =)

Åkte ner till Adecco och lämnade in sjukintyget och en av arbetsgivarna jag har där. Heidi (tidigare favourit) har så skjunkit efter denna sjuktid. I torsdags när jag skickade mess om att jag hade migrän (vilket jag inte hade, men det vet ju inte hon) så va hon as trevlig - krya på dig, sov och så höres vi imorn typ. När jag sen skickade mess om att jag fortfarande va sjuk så fick jag inget svar. Förutom ett i kortaste laget i lördags, då hon gav mig besked om att jag skulle minsan servera fast att jag va sjukskriven. Grmf..
O tror ni inte hon sa att hon skulle ringa mig redan imorn o höra hur jag mår? Hallå, det står halsfluss på sjukintyget. Det betyder sjuk minst 3dar. O jag har betalt veckan ut så varför jobba...

Btw så hade vi minus grader här i lördags kväll/natt, hoppades på snö men icke. Nån annan som ser snö när ni tittar ut genom fönstret?

doktorsnö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback