Fördomar på dagis.

Lång dag på dagiset blev det, många timmar ute i regnet. Stod där och försökte intala mig själv att det är bra att vara ute. Frisk luft liksom o varför skulle man annars bli uttvingad vareviga dag på dagis? Men ungarna de klagar inte, dem tycker det är as latcho att hoppa i vattenpölar. Blev erbjuden att låna en overall för att de va riktigt kallt.. Så där stod jag med overall och "finskor" som barnen så snällt påpekade. Fick säga ett antal ggr att jag glömt mina gummistövlar hemma, som om jag ens äger några.

Det jobbar en 50årig gubbe på dagiset, o ni får ursäkta mig men de första jag tänkte va "peddo". Så hemsk känner jag mig för han visade sig vara en av de bästa "fröknarna". Världen har verkligen gått åt skogen när man fått såna fördomar.

Älsklingen kom och överraskade mig nyss, 3h innan han skulle sluta jobba. Han hade åkte hem på sin rast bara för att lämna pengar till mig. Bad honom nämligen lämna lite pengar hemma så jag kunde handla nått att knapra på under fredag kvällen. Dock hade han redan åkt då, därför kom han hem nu.
Han kan ju vart lite sugen på en snabbis oxå. Hahaa, Ursäkta min plötsliga öppenhet.

Köpte iaf med lite ägg, smörgosar, julmust, brownies och Norge kända "go morgon musli" hem. Det blir våran matsäck på roadtripen imorn. Antagligen blir det färga över till Strömstad så pojken min kommer nog hellre vilja ha skräpmat på båten. men jag tycker min mat känns mer lockade. Självklart glömde jag det viktigaste, Oboy! De va det ända jag var sugen på ikväll. Crap!

matsäck  Haha, va bara tvungen att sätta ut en bild på den berömda "go morgon muslin" som jag lever på här i Norge. Nere i det vänstra hörnet där :D Nån som smakat den? Skulle i ärlighetens namn kunna ha den som nya "nutrilette". Ah, så här ser min matsäck ut imorn iaf. Glöm inte att anteckna.

dagis samlingdagis



Kommentarer
Postat av: Estelle

Söta kids!

Postat av: Anonym

bra läsning

2006-11-10 @ 20:41:52
URL: http://speculate.blogg.se/
Postat av: Linda

Det låter som härliga planer för helgen! Hoppas att ni får det riktigt trevligt. Jag hade tänkt börja helgen nyttigt med en promenad efter frukost, men tji fick jag. Regnet vräker ner, så man vill bara stanna hemma och mysa (vilket inte är helt fel det heller!).

2006-11-11 @ 09:04:42
URL: http://amoena.blogg.se
Postat av: Malin

Jag jobbar oxå på dagis! :)

2006-11-11 @ 23:40:48
URL: http://malincecilia.blogg.se
Postat av: Angelica

Ja, man har tråkigt nog sådana fördomar om män som jobbar på dagis och liknande, fast oftast är de grymt duktiga och barnen respekterar och ser upp till männen, kanske rentav mer än vad de ser upp till kvinnorna.

2006-11-13 @ 09:41:23
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback