Mobbad av kunder/kollegor. ;`(

Det är en sak att kollegorna mobbas ang. att jag är svensk (på ett ironiskt sätt) Men när kunderna ringer och rent ut sagt är rasistiska. Då du, då blir jag arg! Nästan så jag jag bryter ihop och gråter. De ringer en mupp kärring och frågar om vi har video. ehm jag jobbar på expert. Klart som fan vi har video. Sen frågar hon efter nr till en annan expert varav jag hänvisar henne till gula sidorna eftersom de är där vi kollar upp nr. Hon kläcker då - jag førstår inte alls vad du säger, vad pratar du før konstigt språk? Jag svarar då lugnt och sansat att jag pratar Svenska. Och då säger hon : Då får du lära dig Norska och sen lägger hon på. OMG, de kokade i mig vill jag lova.mad
Hur i h-vete kan man uttrycka sig så klantigt? En vuxen människa! Hon har ingen anning om fall jag bott här 1vec eller 1år. Och jag har aldrig vart med om att en norsk inte førsår mig (de alla är uppväxta med svensk tv & de kryllar med svenskar i tønsberg) Med andra ord borde hon plugga svenska. Det finns nämligen ingen annledning till att jag ska prata norska eftersom alla førstår mig, førutom hon.

Nått som gjorde mig väldigt glad istället va att vårat førskott kommit :-S Finally.
 Har väntat i 7-8vec. Så ikväll blir det ikea i Oslo, de har øppet till 23.
 Massa julpynt infør advent ska de blir. Lycklig!! jul

ikea

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jobbigt med såna kunder men de är bara att stå på sig och inte ta åt sig!
Dom har ingen rätt att klanka ner på dig!
Lycka till!

Postat av: Angelica

Usch vilken elak kund! Där försvann min illusion av trevliga norrmän!

2006-11-29 @ 18:38:56
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Angelica

Hon blev säkert bara sur för att du hänvisade henne till Gula Sidorna, när kunderna inte får som de vill kan de kläcka ur sig vad som helst. Men fy tusan vilken idiot, iaf.

2006-11-30 @ 14:44:25
URL: http://annilelica.blogg.se
Postat av: Jasmin

Jag har stött på mängder av suringar... och eg. tycker jag det är rätt att de kan kräva att vi skal kunna prata norska, eller iaf försöka. Det finns en expedit här som är dansk och bara pratar danska, jag fattar ingenting av vad han säger alltså. Nu har jag bott i Norge i 6 år, och pratar flytande så jag har inte det problemet längre, men i början var det ett helvete. Har blivit kallad svenskekjerring och svenskefaen en del grr nu :) Och alla norrmän har en otrolig dålig humor, typ tjenare haha. Jättekul! De första 10 gångerna...

2006-12-04 @ 19:02:01
URL: http://bantarbloggen.wordpress.com/
Postat av: Jasmin

Det var absolut inte kritik jag gav dig, mer ett konstaterande över hur det är här iaf. Skal du inte jobba i norge längre än så ser jag inte heller vrf du skulle vilja prata norska, mer än att du har svigers att ta hänsyn till :)

Min morsa och syrra jobbar på gardemoen och bägge pratar svenska, i oslo finner du bara svenskar på ikea, hm, många uteställen osv så de är vana. Här nere på sörlandet därimot har jag fått ta massa skit för att jag inte pratat flytande tidigare. Kunde inte norska heller då jag jobbade i oslo, det behövdes ju inte. Nu lurar jag infödda norrmän och det är oxå lite kul då.

Good luck med flytten hem sen, skal du importera han eller? Jag funderar på att flytta hem till gbg men vågar inte riktigt, de ggr min sambo varit där fattar ingen vad han säger, mkt värre än för mig.

2006-12-05 @ 16:13:51
URL: http://bantarbloggen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback