Tönsberg-Ullared-Tönsberg trip.

Jag va smart nog att ta imot virus i Tisdags. Hela datorn kraschade så inget bloggande på 5dar!
Riktigt tråkigt eftersom jag precis kommit igång. Men nu är jag tillbax mina vänner :) Har insett hur mkt internet betyder för än, jisses va låst jag kände mig första dan jag låg hemma. Hade ingen strömsladd till dvd:n så jag kunde inte ens kolla på film. Lyckligtvis fick jag jobba på dagis hela förra veckan. Det va nått nytt för mig. Kan absolut tänka mig det igen. Jag kände mig något omtyckt när barnen slängde sig på än... Alla ville de visa något, sitta i ens knä och att man skulle följa med o leka.
Nästan så man blir lite barn sugen. (på tal om det så ska en bekant få barn, 19år.) Vad tycker ni är en lämplig ålder?

Fick såklart inte lönen i fredags heller så det såg mörkt ut för våran Sverige-julshopping-trip. Men sambon min lyckades låna pengar av sin mamma så det har vart en superkul helg men aningen tröttsam. Hade tänkt åka natten till lördag eftersom det är en 50-60mil om man åker genom Oslo. Men så låg vi och kollade på idol i fredags kväll o kom på att sista färjan gick 22.30 från Sandefjord. Vägen skulle bli betydligt kortare om vi tog den, till Strömstad. Impuls grejer är alltid spännande så vi hoppade i kläderna och drog till Sandefjord, när vi kom dit så gick det ingen färja. Fast vi orkade inte åka hem igen så vi chansade på att färjorna fortfarande gick mellan Horten - Moss. 40mil senare började Patrik hallucinera bakom ratten, så vi tog in på en parkering och sov i 2h. Tur va väl de annars hade vi nog aldrig orkat köa in till
Ullared och trängas ibland en massa folk. Måste säga att jag hade förväntat mig en massa skit men vi lyckades fylla en korg iaf. Slutade på 4000:- (Visste du att..varje minut säljer de för 33000kr!) O nu är alla julklappar nästan avklarade. Faboluse!
På vägen hem stannade vi i Svinesund på godisfabriken ;P priserna i Norge är inte att leka med så..
Ett annat måste på sverige triperna är massa tidningar. Klick, Cosmo, revyn, Bild m.m. Nu klarar jag mig en vecka eller 2 :D

kundvagnEftersom det blivit väldigt lite sömn denna helg så är denna slappar söndag ett faktum. Hade hoppats på att kunna sätta in lite bilder till er på shoppingen. Men tyvärr så är bilderna fast på mobilen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback