Husmanskort & Svensk sommar.

Tänkte göra mig lite fiskbullar till lunch. Men så ringde P och fråga om jag ville med te hans farmor. Så, det blev det ; )

Fisk, potatis och sås. F-n inte ofta man äter ordentlig husmanskost. Speciellt inte fisk! Uschans va jag hatade det när jag va liten. Pappa komma hem med massa "mat" från sina fiskturer. Jag kunde lätt sitta 2h vid köksbordet för att jag vägrade att äta upp... tillslut komma mamma och åt upp maten i smyg så jag skulle få gå ifrån.. = ) Men nu har jag blivit vuxen och kan med andra ord äta fisk :-O

Vad är enligt er typiskt husmanskost?

husmanskost    k?ttbullar/potatis


- Haha, satt ute på balkongen och såg att solen tittade fram. Självklart är jag inte sen med att ta av mig tröjan. Men what? regnar det? Ajah..

Kommentarer
Postat av: Emma

Korv och potatis, köttbullar och potatis. fläsk? haha =P husmanskost är riktigt gott, men inte ofta man verkligen äter vanlig svensk husmanskost.

Postat av: Alexzandra

Emma: Har ärligt aldrig ätit fläsk, låter äckligt :-S Korv och potatis tycker jag är torrt. Kör på korv & stuvade makaroner iställlet.. ;D

2007-04-17 @ 14:59:03
URL: http://alexzandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback