Att minska siffran på vågen.

Ledsen om ni saknat mig alla ehm.. hårt arbetande människor - har fått höra att många läser min blogg från sitt jobb. hahaa. Tänk om en annan kunde stå på jobbet och surfa runt på bloggar. Like in heaven. Jag åkte direkt till Örebro och hälsade på Emma igår efter jobbet, så nu vet ni vart jag höll hus :))

Det här med min vikt. Att få frågor som "hur har du gått ner i vikt?" är en ganska udda fråga. Själv tycker jag ju att svaret är ganska lätt. --->
Träna mer och ät mindre. Jag har inte gått några genvägar och det är aldrig lätt att gå ner i vikt. Det gäller att ha en rejäl dos med karaktär och vilja. Men du tar dig fortfarande bara till ditt mål genom att kämpa. Tyvärr kan ingen annan göra det åt dig. hehe.

Men. Några tips kan ni ju få. (ta dessa med en nypa salt.) och tänk på att det är hur JAG gjort. Alla fungerar vi olika.

1. Dumpa pojkvännen (för mkt filmkvällar med snask och för mkt god mat med såser...) Hårt med sant!
skämt och sido. Jag har vart stenhård när det gäller min kost. De senaste 3månaderna har jag inte fallit dit en ända gång. Ska man gå ner i vikt gäller det att sätta upp regler och följa dem. Oavsett om pojkvännen säger att ni ska åka förbi mcdriven lr vad det nu kan tänkas va.

2. En ätdag i veckan. Då får du äta vad du vill och hur mkt du vill. Jag har lagt denna dag på söndag eftersom jag är en partysessa och skulle aldrig ge upp det livet så. Där resonerar jag som så att - dagen efter vill man ha salt = skräpmat. och sen brukar jag typ häva i mig ½ kg godis. Inte många muskler lyfta denna dag som ni hör. Självklart får ni byta ut söndagen till vilken dag som helst, för er kanske hemma mys med killen och godis framför tv`n är viktigare. Up to you!

3. Träna.
Jag har som regel att träna minst 3dar i veckan (1h per gång...) inte speciellt jobbigt lr hur? Om man vill träna mer så är det såklart toppen bra! Jag tränar dock aldrig på helgerna. Personligen kombinerar jag styrka och löpbandet.

4. Laster. Mina laster är MACKOR, GODIS. Därav har jag förbjudit det, bortsett från på min ätardag. Många skulle säkert säga "ät vad du vill men i rätt mängd" så kör inte jag. Bröd är min last därför bannlyser jag det helt.

Sen är ju frågar VAD man ska äta. Där har även jag dåligt med ideèr,man tröttnar ju ganska fort på sallad. Själv äter jag istortsett samma hela veckan.

Frukost 1- havregrynsgröt, sylt, casewnötter, banan och mjölk.
Fruksost 2 - pauluns musliblandning. Tillsätt kanel och russin
(Alexz tipsar...) till detta ett kokt ägg.

Måltid - Det ända jag kan säga är sallad. För det är det ända jag ätit mån-fred. Cecarsallad, kycklig- skaldjur- tonfisk - grekisk.... Ja det finns ju ett par att välja ibland. Gör din egen med det du tycker om. Bra är ju om du gör ganska mkt så det räcker 2-3dar. Ganska dyrt att luncha på stan varje dag =-S

Något jag ätit mkt av är NÖTTER (inte jordnötter!), mängder med grönt te, FRUKT, knäckebröd (med typ makrill, rostbiff lr kalkon)..

Så, ska vi alla banta fram till juldan nu lr? :)))

 MEN JÄVLAR DEN SOM BANTAR PÅ JULAFTON!

vikt

Kommentarer
Postat av: Emilie

nämen tjeena! började nästan bli orolig igår ;)
nä skämt åsido.
Jag hade ju dock ingen aning om att du gått ner i vikt :P hehe tycker du sett fabulous ut på alla bilder jag sett i bloggen men som sagt är de ju inte hela historien! :)
Och ja, ännu en gång håller jag med dig på typ allt :P haha (börjar bli tradigt)
men seriöst, det jag SKULLE säga egentligen var att typ PRECIS sådär äter jag också?!?!:O
haha hårtbröd med makrill är typ de bästa :P och inga andra pålägg än makrill, rostbiff elelr kalkon existerar! Frukt är typ mitt godis, nötter är ju bara för bra och ska man dricka nåt så är det grönt te! :D
Haha och havregrynsgröt med kanel till frukost är ett måste! ;)

Postat av: Alexzandra

Emelie: Asså jag har bara gått ner ett par kg, Men det sätter sig typ från tuttarna och uppåt på mig. Typ 5kg i fejset är inte så snyggt och eftersom jag redan är ganska liten så syns det väl när man bantar bort överflödet i guess. Det där med rostbiff och kalkon har jag precis börjat med, vet egentligen inte vad jag äter. Känns som att det ända jag äter är kyckligsallad typ. mohaha, o frukosten. Den är viktigast och godast! :)) När jag flyttar hemifrån nu ska jag ALLTID ha hemma så jag kan göra smooties och färskpressad apelsin juice. Kärlek det!

2007-12-11 @ 15:57:36
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: Ellinor

Ja ush, läste ngn artikel om vad man FÅR äta på julbordet om man ska vara nyttig!
Blev inte mycket kvar!

Så på julen frossar vi, i allt:)

2007-12-11 @ 16:48:43
URL: http://sharpen.blogg.se
Postat av: madeleine

havregrynsgröt är toppen:) promenad innan frukost funkar också, till och med för en gravidkvinna, haha!

2007-12-11 @ 18:26:37
URL: http://madeleine1985.blogg.se
Postat av: Emilie

Aah, okej! hm ja tänk vad olika det sätter sig på folk! För mig är det mage, röv, lår som gäller ;P haha

2007-12-11 @ 19:30:27
URL: http://zatina.blogg.se
Postat av: Alexzandra

Ellinor: What? den artikeln vill jag läsa. Vart finns den? :-S

Madeleine: JA morgonpromenader är det bästa. Döskönt att starta dagen på så vis. Dock skiter det sig lite (iaf för mig..) när jag ska iväg och jobba tidigt. Pendlar och skit så... Du kan nog promenera vidare ett par månader till va? :p

Emelie: Om vi säger som så här: Fick jag välja vart jag skulle gå ner så skulle de bli rumpa/lår det är där det finns att ta av. Men det som syns mest när jag går ner i vikt är övre delen av kroppen. Jag går med andra ord inte ner där jag vill, men vem gör väl det?

2007-12-11 @ 22:29:34
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: Emilie

hahah nej precis....:P världen är inte rättvis!

2007-12-11 @ 22:48:32
URL: http://zatina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback