Inte av denna värld...

tallriksmodellen  anorexia

Jag och en bloggkompis satt och utbytta lite bloggadresser. Varav jag fick en av henne som handlade om vikt och diet. Först tänkte jag bara Is this for real? sen klickade jag in mig på en av hennes kommenarer och kom vidare till en annan blogg. Samma crap där..... "det ända jag önskar mig till jul är den perfekta kroppen och en lägre siftra på vågen, 49kg"  huh? tjena. "Har bara ätit 3 äpplen - 2 glas mjölk idag (mjölk, dagens kalorifälla) att äta är inte att må bra" Asså efter bara dessa 2 bloggar höll jag på att koka över. Vill bara länka till dem så ni kan se. Dessa bloggar fortsätter nämligen vidare till andra anorexibloggar. En lång hemsk jävla kedja. Bilder på deras "ideal kroppar" och jag kan säga som så att de behöver glasögon och ett slag i huvudet hela bunten. Sitter här som en tickande bomb.

Visserligen är de flesta av dessa tjejer i åldern 15-18år. Men asså det är allt från att spy upp den halva pizzan från igår till att skära sig över armarna. Dem verkar dock veta med sig att de har en sjukdom. För de använder ordet anorexia titt som tätt. Men att skryta om att ha ätit en halv peppar kaka på en dag och om att revbennen syns, is that normal?

herregud!

Kommentarer
Postat av: Xaria

har oxå trillat in på flera av dessa på senaste tiden. Blir jätte ledsen och ARG men kan inte sluta läsa... sen att de tror att "alla andra bara är avundsjuka" är verkligen sorgligt. Får verkligen hoppas att de tar tag i sej själv snart.

Postat av: Alexzandra

Xaria: Ja, varför tror alla jämt att man är avundsjuk när man kritiserar? Hoppas de tar tag i sig själva innan det blir för sent. Jag förstår bara inte hur de ens vågar skriva ut såna texter som de gör...

2007-12-09 @ 16:43:34
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: v

jag har också sett flera sådana bloggar, jag blir verkligen ledsen när jag läser sånt. "jag har ätit en halv talrik filmjölk, dåligt av mig att äta så mycket.." det enda jag känner med dem är medlidande för att deras liv verkar vara så... livslöst. hur kan det vara att leva när ens liv kretsar kring vikten?

2007-12-09 @ 22:33:18
URL: http://fikison.blogg.se
Postat av: Alexzandra

V: Ärligt talat så blir jag inte ledsen. Jag sitter bara och blir förbannad och frustrerad så jag vill banka vett i dem! Liksom halllå, sunt förnuft, allmänbildning? sånt verkar inte existera, som sagt de har väl svält bort hjärncellerna oxå :-O ALLT kretsar omkring deras vikt och dröm kroppen, hur fan kan man hinna leva då?

2007-12-10 @ 08:09:34
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: pernilla

Hej...tyvärr är det inget man själva väljer. För mig började med en lätt bantning.och sedan satt man där och bara ville bli smalare o smalare...de e snarare en sjukdom man fått....

2008-01-10 @ 23:42:51
Postat av: Alexzandra

Pernilla: jag vet mkt väl att anorexi är en sjukdom. Men det är knappast en sjukdom att sitta i en blogg och skryta om att man spytt upp en pizza lr ätit ett äpple på hela dagen? Man vill väl inte dra ner andra i skiten lr? :-S Jag vet precis va du menar med att om man börjar gå ner i vikt så vill man bara fortsätta och se hur långt man kan gå. Men hela de här bloggarna kändes så "för mkt" det kändes inte ens äkta. Som om nån 15åring saatt där och ville ha uppmärksamhet.

2008-01-11 @ 00:10:18
URL: http://alexzandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback