När man får skämmas.

negrokidplayground


När jag va liten och mormor va ute och gick med mig. Så hände det att hon gick över till andra sidan vägen med mig. Oftast berodde det på att det kom någon som var "ful". Jag hade nämligen en tendens att säga rakt ut vad jag tyckte och tänkte. Kunde ju bli pinsamt för stackars mormor så därför undvek hon såna situationer.

En liten incident som mamma berättar för mig i mellan åt...
Jag 3år gamal, står i köksfönstret och tittar ut mot sandlådan. Där sitter två negerbarn och leker. Jag tittar på mamma och frågar - Är dem där döda?

Barn har så knepiga funderingar och frågor. Ibland undrar jag vad som händer inne i deras små huven. Få inte för er nå rasist trams nu bara, jag visste inte bättre. Och att börja snacka om
afrika för en 3åring är lite väl... Tur att jag inte har ungar säger jag bara :) oj va mkt kniviga situationer med kussimurror och gubbar med vårtor.

Kommentarer
Postat av: t0ka

Hahaha, ja jag såg det :-)
men jag rös faktiskt när Amanda sjön Halleluja, precis som du skrev.
Ack så bra!

Postat av: Alexzandra

t0ka: Jag ryser alltid när jag hör den låten. Bra val från hennes sida :)

2007-12-12 @ 00:51:39
URL: http://alexzandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback