Tjiii, där fick han :-)

Jag & mamma tog en sväng till K-hamn för att titta på Mio. Dem har ju så underbara mörka ek möbler där. Tyvärr så är dem lite dyrare men det är väl så. Lite kvalitets skillnad på Mio och Ikea förmodar jag. Lite snobbaffär det där...

Vilket fall som helst blev jag kär i en soffa. Vardagsrummet kommer bli så otroligt fab och precis i den där rokoko blandat med modern stil som jag vill ha det i. O kära hjärtanes vilka vackra bilder jag får inside my head. Till saken, soffan kostar 10.900:- och det är inga pengar jag ligger inne med precis just nu. Och vem vill spara? Inte så jäkla kul att sitta på golvet och kolla på tv, jag & julgrannen liksom.

, jag frågade honom om man kunde öppna kredit (delbetalning som de så fint heter..) och han frågar om jag vill ha med nå mer på samma gång och förmodade nog att jag hade fast jobb. När jag sen frågade hur hög årsinkomst man skulle ha så säger han att dem går efter fast jobb minst 6mån. Kööööört. Jahapp ingen vacker svart plysch soffa till mig. buhu. Vi står där och snackar lite fram och tebax och han kände min chef och jag förklarade att jag vart behovsanställd senaste 4 åren och aldrig haft nåra problem att få krediter förut. Hallå jag tog lån till en bil för 150.000kr när jag gick i skolan?! hade enbart extra jobb, utgifter så som lägenhet etc. UTAN borgenär. Va är då 10.000? nål i en höstack. Han ville ge mig soffan, jag såg det i hans ögon. Jag verkade ju va en snäll flicka, klart jag ska ha en soffa. Men nån kredit fick jag inte! :`-(

Jag fick tillslut säga att jag skulle åka hem och tänka på saken, hur skulle vi lösa detta i-lands problem? Och att "åka hem och tänka på saken" är nog ett nej i de flesta försäljarnas ögon. Men nerru - där fick han allt på näsan. Ringde nämligen upp han nyss och bad honom beställa soffan och att jag betalar kontant i stället. mohahaa. Där fick han så han teg den snygga-butiks-chefs-bitchen.

Btw så fanns det en fåtölj till som jag verkligen vill ha. Vardagsrummet är väldigt stort och denna soffa är lite större än en 2-sits, en fåtölj är alltså ett måste annars kommer de se fjuttigt ut. Men den tillhörande fåtöljen kostade 10.000?! Hur kan den kosta lika mkt som hela soffan? Fanns även en annan finfåtölj som bara kostade 5000:- (se bilden nedan)..... den skulle helt klart funka men självklart vill jag ha den som hörde till. I-lands problem igen.  

  
10.900kr                     10.000kr                     4995kr

Kommentarer
Postat av: Sara

what!?=O fick du lån till en bil!?=O hur är det med lån? betalar man en summa i månaden då? vill nämligen själv köpa bil genom att ta ett lån!=)

2007-12-05 @ 18:26:32
Postat av: Alexzandra

Sara: Ja jag tog lån till en ny bil (på bilfirman) när jag gick i 2an på gymnasiet. Ja du betalar en summa varje månade beroende på hur många år du lägger upp lånet på. Jag betalade 2500kr/mån plus försäkring på 1000kr ...Så 3500:- i månan. =-S Då va lånet upplagt på 4år.

Postat av: Emilie

Alltså du har så bra smak!! helt klart den tillhörande fåtöjen.... ILANDSPROBLEM jaaaaaa

2007-12-05 @ 20:45:44
URL: http://zatina.blogg.se
Postat av: Alexzandra

Emelie: Att jag vill ha den tillhördande fåtöljen är inge snack om saken. Men är den värd 10.000kr. Det som är frågan?! :-S buhu.

2007-12-06 @ 06:46:24
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: Mirnesa

ooh vilken vacker soffa du köpt. jag är avis :)

2007-12-07 @ 01:55:40
URL: http://fabthings.blogg.se
Postat av: Alexzandra

Mirnesa: Tacktack! Kul att andra tycker den är fin oxå :D

2007-12-07 @ 08:03:58
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: EBBA <3

Wow! ^^, Riktigt snygga!

2007-12-07 @ 09:25:04
URL: http://fogot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback