No more pills...

oiller

Idag åt jag min sista p-piller. I 7år har jag ätit dem - Desolette.

Annledningen till att jag slutar är inte att jag planerar att skaffa barn. Jag har bara fått för mig att det bra med uppehåll. Dels för att "rensa" kroppen och dels för att få meeera sexlust. Inte för att 1-2ggr om dan för mig är lite. Men det känns som att jag psykiskt sätt vill ha mer sex men inte fysiskt. Har vart så ända sen jag skaffade mig ett "sexliv". Och i
denna artikel kan ni se att nära hälften av alla som äter p-piller får minskad sexlust.. Många får även ökad aptit och humörsvägningar (tror inte jag drabbats av det...) men tänk om? Jag vill iaf testa med ett 6-mån uppehåll. Vem vet jag kanske blir både gladare, smallare o kåtare? haaa, fab! söt gubbe

Om sanningen ska fram så hade jag ett par månaders uppehåll en gång...O helt plötsligt vart det normalt med "egen tillfredsställelse" minst varje dag. Ikke normalt for me. Kan bero på att jag levde mitt celibat liv då men det lär märkas med detta uppehåll. En annan annledning är att det tydligen kan ta upp till 2-3år för kroppen att bli helt återställd. Alltså slutar jag nu och sen förväntar mig att bli med barn så kan det bli ett problem. Så detta kanske är en förberedelse för kroppen att bli gravid? Ha, låter som jag ska skaffa barn. Men så är inte fallet så bli inte rädda skock

Så.... Inge mer sex nu lr? Nja.... Mitt sista safe-sex får helt enkelt bli idag : ) Vad har ni för tankar om p-piller? Har ni ätit länge, haft uppehåll nångång? Mått bättre/sämre???
Ja, det får helt enkelt bli "avbrutna samlag" framöver. How nice =))

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Jag äter inte heller p-piller längre, jag mådde så dåligt förut så min pojkvän tyckte jag skulle sluta med dem och se om jag mådde bättre. P-piller kan ju göra en nedstämd etc :S Sen har jag bara inte börjat med dem igen ;P

Postat av: Angelica

Vill du veta en sak om p-piller? Eftersom din kropp är van vid dem så kan du rentav sluta tända på din pojkvän efter du slutat äta dem. Då du inte vet hur du fungerar utan p-piller så kan känslorna ändras drastiskt, till både det sämre eller det bättre! Så se upp! =p Och förresten, avbrutet sex är ALDRIG bra såvida du inte vill bli gravid.

2007-02-02 @ 12:17:03
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Wysteriia

Vi kör med konodom, är det det enda sättet utan att få en massa hormoner i kroppen, inte så romantiskt dock ;) Men jag tycker det känns bra med ett uppehåll, kroppen kan behöva det. Man har ju trots allt ätit dom där pillren i flera år :S

2007-02-02 @ 12:25:04
URL: http://wysteriia.blogg.se
Postat av: Wysteriia

Många som säger att motorolan är dålig om man tittar på innehållet :/ Så det blir nog en nokia. Ska klura lite mer först innan jag bestämmer mig ;) Jag är inte den som köper ny mobil varje dag ;) haha

2007-02-02 @ 12:26:45
URL: http://wysteriia.blogg.se
Postat av: Regina

åh, jsg vill också sluta med mina piller.... jag bor inte i norge, men jag är norsk (föddes i oslo) Nu bor jag i skåne :P

2007-02-02 @ 12:49:41
URL: http://katralen.blogg.se
Postat av: Maria

avbrutet skyddar bara till typ 50 % så du vet ;)
jag kör på p-piller då det inte finns något annat preventivmedel som jag egentligen gillar.

2007-02-02 @ 13:09:23
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har haft ett halvårs uppehåll, åt också Desolett innan (8 år). Fick en ökad sexlust och kände mig även gladare. Har egentligen inget behov av att äta p-piller nu för jag har ingen pojkvän, men det fanns en baksida med att sluta med p-pillerna. Fick en massa finnar/milier, främst på ryggen när jag slutade med p-pillerna. Nu har jag börjat äta Yasmine istället. Hade det inte varit för finnarna så hade jag fortsatt vara utan p-piller.

2007-02-02 @ 13:11:37
Postat av: Madicken

Åt p-piller i 11 år innan jag slutade..dom passade mej bra! Men sexlusten blev mucho bättre efter att jag slutat..dock blev hyn lite sämre...=(
Akta er för avbrutna om ni inte har tänkt att bli med barn....risken/chansen é ju ganska stor då...

2007-02-02 @ 13:23:27
Postat av: Alexzandra

Alla: Tack för tipsen och fortsätt kommentera! Jag har precis kommit på en sak. I 6an-7an hade jag jätte dålig hy men det försvann sen bara sådär. Nu förstår jag, det va ju p-pillerna som tog bort det. OMG. Aldrig tänkt på det lr vetat att p-piller är bra mot finnar. Suck, nu blir jag lite skeptiskt till att sluta. Jag nämligen jätte bra hy nu! Men som sagt jag provar ett par månader o blir biverkningarna för många så börjar jag helt enkelt igen. Bra hy eller mer sexlust? Det är frågan.

2007-02-02 @ 13:57:05
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: Angelica

Jag rekommenderar inte avbrutet sex eftersom du inte vill bli gravid. Risken finns där att du blir gravid ändå. Nej, gör det inte! Använd kondom. Det är faktiskt inte så jättestor skillnad på att ha sex med kondom som utan, det sitter mest i huvudet. Och då kan man ju lika gärna ha sex med och minska risken att bli gravid. Sen om det skulle hända en liten olycka nån gång finns ju dagen efter-piller.

Förresten, lita inte på allt som Aftonbladet skriver. ;)

2007-02-02 @ 14:40:24
URL: http://annilelica.blogg.se
Postat av: Regina

alldeles för länge...hur ska jag skydda mig då? kondom låter inte frestande.... haha

2007-02-02 @ 15:46:54
URL: http://katralen.blogg.se
Postat av: Miss Keep Your Distance

Hoppla... Intressant fråga. Verkligen!
Jag käkade Trinordiol i flera år, men sedan kom man fran till att det inte var särskilt bra eftersom jag har hjärtproblem i familjen. Så jag bytte till Cerazette Minipiller, men efter ca 4 år har jag slutat även med dem. Jag vet inte om jag inbillar mig, men jag tycker att lusten försvann när jag började äta dem. Nu - nothing!

2007-02-02 @ 16:00:34
URL: http://mskeepyourdistance.blogspot.com
Postat av: Miss Keep Your Distance

Som i: Jag äter inga piller alls... ;)

2007-02-02 @ 16:01:11
URL: http://mskeepyourdistance.blogspot.com
Postat av: alexandra

Har ätit i fyra år typ. Tycker mej inte märka av några biverkningar alls, och tänker inte sluta än på ett tag. fast hade ju varit smidigt med p-stav eller nått, men vågar mej inte på de.

2007-02-02 @ 16:08:24
URL: http://alexandrahasselblad.blogg.se
Postat av: Anna

Det gör du helt rätt i, har man lite koll bara så känns de helt onödiga + att man faktiskt mår bättre.

2007-02-02 @ 18:07:22
URL: http://saturnusart.blogspot.com
Postat av: Liten fågel. VIKTIGT

1. Avbrutet samlag i 6 mån och du kommer vara gravid.
2. Om du mår bra av pillrerna ser jag ingen anleding att sluta.
3. Ett bra alternativ till piller är p-plåster. Man får en jämnare utsöndring av hormoner och hormonerna slipper ta vägen genom magen. mkt bta

2007-02-05 @ 12:43:48
Postat av: Kenza

Jag har ätit p-piller i typ 1,5 år. Dock inte sånna som du, med socker piller. Utan sånna som tar bort mensen helt. Kan säga att det har varit lite upp och ner med dom, men jag kan inte äta några andra. Eftersom jag har hjärtsjukdomar i släkten och kan ej ta p-piller med östrogen då!

2007-02-05 @ 18:34:01
URL: http://KENZAAS.blogg.se
Postat av: Nadja

Har ätit p-piller i 7½ år... mår bra av det och är skit rädd för att sluta just för att man ska få dålig hud osånt... men eftersom en operation väntar snart så måste jag göra en månads uppehåll så de ska bli lite spännande att se! Så ingen sex då...att ha sex med kondom är inte skönt!

2007-02-08 @ 14:55:02
URL: http://sweetladysoul.blogg.se
Postat av: ap

har tänkt börja med p-piller eller liknande hur länge som helst, men inte orkat gå till ungdomsmottagningen :/ har kört med avbrutet sex i snart 1 ½ år och det har iofs funkat hur bra som helst. aldrig blivit gravid, men risken finns ju. tycker att killar borde gå på p-piller nu, så vi slipper skiten :D

2007-02-08 @ 17:10:23
Postat av: Emma

hittade din blogg och måste säga att den var schysst :) jag åt p-piller i ca ett år. jag började med neovletta och blev minst sagt störd i huvudet. jag blev mycket aggressivare, hade GROVA humörsvägningar, fick ökad aptit och mådde värre psykiskt. jag bytte till Cilest och det blev bättre. Jag trivdes aldrig över huvudtaget med p-iller så jag har slutat äta. jag har nog fått liiite sämre hy men inget som besvärar mig änsålänge ;P har haft svåra bröst smärtor och "attacker" när jag knappt kunde andas och halvt svimmade. läkarna ville inte hjälpa mig och sa att det berodde på att jag fortfarande växer. nu mår jag mycket bättre! det är min historia sen är det ju självklart upp till var och en om man trivs eller inte :)

2007-02-09 @ 20:33:56
URL: http://lwemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback