Alkohol på arbetstid? :-S

image443

P
recis hemkommen från jobbet. Har blivit mkt jobb denna vecka men jag klagar inte.
 
Han jag jobbar med (typ lite halv chef, eftersom den riktiga chefen aldrig är där) han iaf är riktigt skicklig på att göra drinkar. Han lever typ för helgerna, eftersom det är öppet till 01 då och ligger brevid stattshotellet. Han påstår sig själv ha drink recept som han inte skulle sälja för...ja mkt pengar! Vilket fall som helst skulle han göra nåra jag skulle smaka på igår på jobbet. En som smakade enbart jordgubbs milkshake och en annan som va gjorde med redbull, tranbärsjuice, lime och typ 3 olika bacardi. Resultatet va underbart så säger han - det där är rena 6:or. Bara Hej! Smart att stå och dricka alkohol 13.00 på jobbet. Kan tänka mig att de använder det där jobbet som "förfest" och spetsar både det ena och det andra (innan stängning på helgerna..) ; )

I typ samma veva så springer kollegan in till "grannarna" - en kebaberia. Dem är ofta inne hos oss och dricker kaffeè och pratar lite på morgonen. Så när jag står där själv så parkerar en bil utanför och ut kommer gubben ("chefen") på mitt gamla jobb. - Där jag jobbade svart 3vec. Ni vet jobbet jag sket i och aldrig mer hörde av mig till?!. Mitt hjärta hoppade upp i halsen och jag sprang in i köket och gömde mig. Försökte ringa min kollega men inget svar... Som TUR är kom han inte in till mig, istället gick han in till våra grannar. När min kollega sticker in huvet efter nåra sekunder säger jag "Halllå, det är han från xxxx" han bara garvar för han vet hela storyn och tyckte de va väldigt roande att jag stod och gömde mig. Jag klarade mig iaf utan konfrontation! Pjuh!! (jag trodde ärligt han hade fått nys om att jag jobbade där och skulle.....typ prata?)

En timme efter att jag kommit hem från jobbet så ringer Bellus och ville ta en fika : )) Det var bara till och gå tebax till jobbet. Jobbar & hänger på samma ställe, riktigt praktiskt. hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback