Omedelbar hjälp! Samhället inte att lita på...

Tankarna ploppade upp efter att ha läst kommentarerna på inlägget: 
"
Något drastiskt måste hända" hos yenny. Detta har egentligen ingenting med hedersmord att göra... Men att Sverige`s lagar är lite för "snälla" är ett faktum. Det kommer in sisådär 4000 (år 2006) anmälningar om våldtäckter varje år i Sverige. O många fler förekommer utan anmälningar. Vet ni hur många som tas upp i rätten? 200. Hur många blir dömda sen då? .....Inte fan är de många iaf! O sure det förekommer tjejer som anmäler killar för att dem ångrar sig, de har vart otrogna, de vill hämnas osv.... Men av 4000 anmälningar är det nog en HEL DEL som faktiskt blivit brutalt våldtagna.

bl?v?ld

D
et är inte ens våldtäckt detta inlägg skulle handla om. Inlägget ska egentligen handla om "samhällets passivitet". Jag vet inte vad jag ska säga om det, förutom att samhället faktiskt är det. Passivt. Lagarna är otroligt lama och människor kommer undan med mkt skit. Och har man kommit undan en gång så .....varför inte fortsätta både 2, 3 gånger...?

Många av er läsare har säkert snattat någon gång på yngre dar? Jag och mina tjejkompisar va riktiga korpar (skääääms) och vi höll på ett tag, tills vi åkte fast för en svarte petter kortlek. Efter de vare stopp. iaf för mig! Visserligen tror jag inte att jag skulle ha fortsatt idag. Men om en våldtäcktsman åker fast  första gången och då får 2-6år fängelse. Ja, chansen är iaf större att de inte händer igen... (iaf inte under tiden i fängelset)....

O alla psykon där ute. Även om de inte gjort något än! Så kommer förmodligen en psykiskt sjuk människa göra något en dag. OM personen i fråga inte får hjälp.

Jag kommer in på massa annat här.

Vad jag vill ha sagt är ... säg att en stackars 18årig tjej har kommit in i fel umgängeskrets. Nu menar jag så illa att hon och hennes vänner sitter i en 35årings alkis lägenhet och dricker. (fast att hon egentligen ska gå i skolan) o denna 35åriga alkis har sina andra knarkar vänner där. Tjejen påstår sig ha blivit "våldtagen" av både den ena och den andra. Hon åker till skolan med sitt "gäng" och slår ner sin 2 år yngre syster. Sen går hon till skolsyster och säger att hennes 2år yngre syster blir slagen hemma. Mm... O nu hotar socialen med att omhänderta denna stackars lillasyster som egentligen redan mår skit dåligt över att hennes äldre syster rymt hemifrån.
 
Runt omkring henne pratas det om hur stora syster är en h*ra för att hon suger av var och varannan kille. Hon är på sina systrars pojkvänner och har gjort över med 200.000 (försäkringspengar efter en allvarlig olycka) på 4mån. Betyder inte detta att denna 18åriga flicka mår väääldigt dåligt? betyder inte det att hon ska omhändertas? Även fast hon skrivit sitt "självmords brev" offentligt på lunarstorm så.... kostar de faktiskt 4000kr/natt på behandlingshemmet. O vilken människa har råd med det? Hur mkt hennes föräldrar än vill hjälpa henne så har dem inte dessa pengar. Ska det inte vara gratis med sånt här? Den här tjejen kanske går och tar livet av sig fall hon inte får hjälp. Snarast! O vet ni? vet ni hur samhället påstår sig ha hjälpt denna tjej? Dem har gett henne en lägenhet till råga på allt. Utmärkt, nu kan ju hon och hennes vänner sitta där och supa/spy ner sig. Just perfekt.

Denna tjej är verklig. Detta är nämligen en nära släkting till mig. (inte nära psykiskt så att säga, jag känner henne inte längre...) men fysiskt sätt. Hon bor inte ens en halv timme från mig. Lr ja hennes familj. Hon själv ränner ju omkring lite varstans så inte ens föräldrarna lyckas få tag i henne.. I början trodde jag mig kunna gå dit och ge henne en rejäl spark i röven. Ta ett allvarligt snack med henne. (hon är inte äldre än 14 i sinnet) men så insåg jag hur mkt det egentligen är som ligger bakom. O hon behöver hjälp nu!


Kommentarer
Postat av: Angelica Lindvall

Bloggarnas passitivitet är lika illa som samhällets. Det behövs radikala åtgärder fast vad vet jag inte riktigt. Men det behövs absolut fler resurser!

Postat av: Devil in prada

bra skrivet!

2007-03-09 @ 20:49:50
URL: http://devilinprada.blogg.se.blogg.se
Postat av: Jove

Usch vad hemskt, Sveriges system är värdelös på det sättet. Fast när man väl får hjälp så är hjälpen jättebra... Problemet är väl att alla som behöver hjälp borde få det.

2007-03-10 @ 09:48:20
URL: http://www.hallo.blogg.se
Postat av: Alexzandra

---Devil in prada--> Thanks : )

---Jove--> Vet inte om jag håller med dig där. Lr hjälpen i sig kanske är bra men jag tror de överskattar behandlingen. Jag menar hur många blir inte utsläppta för tidigt? Överallt i tidningar tycker ja det står om psykopater som dödat nån direkt efter att ha kommit ut..

---Angelica--> Ja vi bloggare är ju en del av samhället så.. frågan är bara vad man ska göra för att motverka våldtäkter? Den ända "lösningen" jag ser är typ hårdare straff + att de ska va lättare att bli dömd. Självklart vill man inte döma en oskyldig, hm... svårt det där!

2007-03-10 @ 10:20:58
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: Mary

Mycket bra skrivet! Mina två närmaste kompisar har blivit våldtagna och de fick max 3 års fängelse. Min ena kompis var 10 år när det höll på och det varade i 3 år. (De hade fosterfamilj vars kille våldtog henne under 3år). 3år är ingenting! Dom ska livstid! Samma med att det är olika år för olika brott. 2års fängelse för dela musik på nätet och 6 månader för våldtäkt.

2007-03-10 @ 13:30:56
URL: http://breath.blogg.se
Postat av: Alexzandra

<>
Hujeda va hemskt! Har man för det första utsatt någon i 3år så ska han ju få lida MINST lika lång tid i fängelset. Ska ska han ha 10år till för att ha förstört denna flickas liv. Tycker det är helt sjukt att bedrägeri är värre än våldsbrott (ja, tom mord..) det är väl herregud värre att döda en annan människa lr skada denna på nått sätt än att sno pengar? Vart går det ihop liksom?

2007-03-11 @ 11:50:09
URL: http://alexzandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback