Gröt är äckligt...

Har ätit fiberrik havregryns gröt till frukost senaste 3 dagarna. Det är riktigt bra gjort tycker jag = ) Jag hatar all sorts gröt, blev i tvingad det på dagis senast... Men beach 2007 närmar sig med storm steg. Inte en chans att man missar det väl? Jefla tjat i tidningar, på bloggar och bland vännerna :-S

   vs    = 

Så.... De senaste veckorna har jag haft ett litet, litet mål. Att vara under 60 strecket. (på vågen alltså...) och det har jag vart senaste veckan. : p Imorse stod jag på 59,9. Hhaa. Så ladies, har ni några tips hur jag ska hålla mig där, skadar inte om man går ner mer heller ioförsig =p

Ser att många kör på "jädrar anama" i sina bloggar... Jag vill oxå joina! Man blir så mkt mer sporrad om man har ett mål. Det ända målet jag har nu är Turkiet resan den 13e Juni. Då vill man ju va fit for fight lr nått åt det hållet..

Det här börjar bli lite töntigt...

Det är inte lätt att stå och jobba själv på ett dött fik, det slinker gärna ner en cookie.... Ikke bra!
Såå, lite tips vore kul, Tankar, kost, träning etc? Help me out here!


Kommentarer
Postat av: Candy

Jämn balans i kaloriintaget. Gör inte av med mer än du äter, men inte heller mindre än du får i dig. Visst kan du räkna kalorier etc. för att stanna där du är, men annars är kroppen rätt bra på att berätta för dig när du käkar för mycket/för lite. Skär ner lite på kolisarna också. Allt överskott på kolisar lagras som fett i kroppen. Speciellt de kolisar som kommer från socker. Så inget godis för din del! xD

Postat av: Candy

Och för övrigt: mot sötsuget tycker jag att det hjälper att äta smaskiga frukter, typ meloner och passionsfrukt. Se till att alltid ha sånt hemma, och om du jobbar, ha nyttiga snacks etc. i närheten. ät regelbundet också, då håller sig blodsockret på en jämn nivå. Du vet säkert allt det där redan. :) Borsta tänderna. Då lär du inte vilja snuska ner munnen med socker. Vill du gå ner mer är ju principen jätteenkel: gör av med mer energi än du stoppar i dig!

2007-05-22 @ 14:05:56
URL: http://onlythefakessurvive.blogg.se
Postat av: Alexzandra

Candy: Att man inte ska äta för mkt kolhydrater och stoppa i sig mer än man gör av med... Ja, så långt är jag med :-S Men när bejäret blir för stort? what to do? Tips på nyttiga snacks? (frukt skrev du där ja....) : )

2007-05-22 @ 22:28:01
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: Candy

Frukt ju :P Några andra nyttiga snacks vet jag faktiskt inte om det finns, om man tar exotic snacks tex. så innehåller ju många en hel del socker & färgämnen ändå. Och nästan samma energivärde. Nötter är iofs nyttiga men skall man ner i vikt är det väl inte det smartaste, eftersom de innehåller i runda slängar 400-650 kcal/100 g.
Snygga brudar? Well, du kan ju ha en bild på Jessica Alba & en på Angelina Jolie så blir du inspirerad. :P
Dessutom tror jag att om man äter regelbundet & samtidigt avhåller från godis, så försvinner sötsuget med tiden, det vet man ju sen man slutat med godis att man till sist inte är så sugen längre. så låt det ta tid, until then, käka frukt! :D

2007-05-23 @ 07:25:15
URL: http://onlythefakessurvive.blogg.se
Postat av: Johanna

själv försöker jag inte specifikt banta men försöker få bort onödiga vanor =).
för min del så är det skarpa regler som gäller, kan ej "bara ta en" utan det blir ingen alls för jag vet att jag faller dit då jag smakar. så jag tror att man får bannlysa vissa saker -för ens egen skull i kanske 3 veckor och sedan börja "vänja" sig med lite av det goda..

2007-05-23 @ 08:19:00
URL: http://johannasmemoarer.blogg.se
Postat av: Alexzandra

-Candy: What if i don`t have time? Turkiet om 3vec juh! : )
-Johanna: Precis så funkar jag med. Ska jag inte äta godis på veckorna. Då ska jag helst låta bli på helgen också annars sitter jag plötsligt där och moffar fre-sönd. :-S Dock är det nån sorts snabbkur jag är ute efter nu...3vec har jag ungefär...

2007-05-23 @ 09:43:27
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: Lisa

Tugga tuggumi och drick mist 3 liter vatten per dag. Då blir man inte hungrig o dessutom får man fin hy!Engetligen behöver man inte träna, det är bra för andra saker men inte för att gå ner i vikt. Man förbränner igentligen väldigt lite kalorier egenom att träna. Ät lite tre gånger om dagen och sov mycket.
Vill också gå ner lite, väger 58 sattsar på tio kilo ner nu!!

2007-05-24 @ 11:57:34
Postat av: Alexzandra

Lisa: tuggummi? Vad jag har hört sätter ju det igång magen så den tror att den ska få mat. O på så sätt ökar hungern? Ioförsig har jag inte provat. Men jag har börjar dricka sjukt mkt vatten o det funkar asbra! : ) Egentligen ska man ju inte hänga upp sig på vad de står på vågen utan mer på hur det känns.. O spegel bilden. Kan hålla med dig om att man inte bränner speciellt mkt kalorier. Men hellre muskler än fettvalkar alltså. hehe.

2007-05-25 @ 00:37:05
URL: http://alexzandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback