Tjejsnack - Yrken/karriär.

tjejsnack

Vilket yrke har du/studerar du till och varför valde du just det? Om du inte, vilket skulle du välja?
-Gick samhällsvetenska med inriktning media. Visste inte vad jag skulle bli på den tiden så jag läste sam. Annledningen till mediainriktningen var för att det lät roligare än språk & ekonomi.


Trivs du med ditt yrkesval/att du inte valde alls? Varför/varför inte?
- Jag är nöjd med det valet, fick gå med alla vännerna. Men skulle jag välja igen skulle omvårdnadsprogramet vara ett alternativ. Det passar mer in på det jag vill jobba med....


Trivs du på din nuvarande arbetsplats/med dina nuvarande arbetsuppgifter, eller vad du än gör? Motivera!
- Ja, jag trivs på det jobbet jag är nu. Det ända negativa är att det ligger 2,5mil härifrån. Gillar inte bussen :-S


Vilket yrke drömde du om att ha när du var liten? Varför just det?
- Hur liten? När jag var 10år ville jag bli polis eller veterinär. När jag kom upp till högstadiet ville jag bli psykolog lr inredningsarkitekt. Annledningen till paykolog var för att jag hade haft en hel del traumatiska händelser i min uppväxt och inredning för att det intresserade mig.


Har du möjlighet att göra karriär/vidareutbilda dig inom ditt yrke, och är det viktig för dig att kunna göra det?
- På den linjen jag gick måste man vidareutbilda sig. Och på mitt jobb kan man inte jobba sig uppåt - förutom att bli chef typ.... I nu läget är det inte viktigt att göra karriär för mig. Jag jobbar för att tjäna pengar inget annat.

Varför/varför inte? Är du utan yrke osv, skulle du kunna tänka dig att klättra på karriärstegen?
- För att det jobbet jag har nu är inget jag tänkt vara på föralltid. När jag tagit tag i mitt "drömyrke" så vill jag kunna jobba mig uppåt inom det området men jag har inte kommit dit i livet ännu. Prioterar andra saker i livet just nu än karriär.


Kommentarer
Postat av: Lordmadmen

Very Good Directory !!!
Keep It Up.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback