Denna månads måste

Trots att jag vet att de inte kommer bli ett ynka öre kvar på lönen denna månad så MÅSTE jag få köpa någonting. Det är vår och måste-ha-begären är värst för mig på våren. Det är då jag vill klippa av mig håret (opps, already did!) eller byta färg och gärna byta ut innehållet i garderoben oxå. Tyvärr har jag av någon mystisk annledning alltid föör lite pengar just denna årstid. I a l l a f a l l såå har jag kommit fram till att det ända jag behöver för att klara sommaren. ÄR ett stycke ljus jeans jacka OCH en blommig klänning. Små söta oskyldiga flickor kommer förmodligen strutta omkring i blommiga klänningar vart man än tittar men en klänning vill jag iaf ha. Det är inte varje år det är inne med blommig`t så what a heck.

image2074

Något som egentligen är viktigare är balkongen min och jag tänker faktiskt prioritera den före dessa nykomlingar till garderoben. Jag hoppas ju på att de här underbart soliga dagarna bara är en början på en lång och solig sommar. Så i need - "gräsmatta" om jag inte hittar en svart matta, Blomlådor, jord och blommor (tror dock jag får vänta med planteringen så de inte dör ifrån mig inom en vecka) sen vill jag självklart ha möbler och sist men inte minst lite decoration så som massvis med blommor, nån lykta och även en urtjusig "parkbänk" till att ställa flowers on. Jag inser ju att pengarna inte kommer räcka till allt det här iomed att Paris resan gör sig lite påmind denna månad. Jaja, sluttjatat om min ekonomi & vad jag vill ha.

Vad ska ni lägga denna månadslön på?
(minus räkningarna dårå!! image2072 )

Kommentarer
Postat av: Karin

Det är inte bara jag alltså som fått "dille" på balkongen...hihi*
Började lite idag sen på fredag ska jag ta en trip till ikea...ohh! Nice.
Ha d gott

Postat av: Jennie

Vi köpte en sån gräsmatta på Silvan i örebro...fanns i svart oxå;)
Jag ska köpa klänningen på H&M den svarta med små fjärilar, 149 spänn, e nog det end jag har råd att unna mig=(

2008-04-23 @ 19:03:48
URL: http://www.metrobloggen.se/jenniepennie
Postat av: Christel

Hus hus hus hus!! hahahahaha... :)

2008-04-23 @ 21:30:41
URL: http://christelsanchez.blogg.se
Postat av: Carro

Jag ska resa till Malmö, det kostar lite. Jag måste även köpa en ny mobil eftersom jag blev LURAD på min, skulle sälja den men fick inga pengar, lång historia. Dock har jag en jäkla massa utgifter, och det suger. Leva på studielån suger också, för övrigt. Kram till dig!

2008-04-23 @ 23:12:30
URL: http://carolineblomqvist.blogg.se
Postat av: Alexzandra

Karin: Jag tror vi är många som har dilla på balkongen just denna årstid :) Blir ikea för mig oxå imorn!

Jennie: Den här bloggen är väldigt bra att ha ibland hör jag :) Ska till Örebro imorn så det blir direkt till Silvan, tack för tipset! Klänningen lät söt, klart man måste unna sig nått ynka!

Christel: Hha, här sitter vi o snackar hundralappar vi kan unna oss medans andra köper hus. :-D Ni lär va exalterade iaf. Men har ni hittat det rätta nu?

Carro: Usch! Studielån, utgifter och att bli lurad låter ju inte som nån bra kombo ;-( Hoppas du kan köpa dig nånting i Malmö iaf, shoppingstad juh! Själv har jag aldrig varit där.

2008-04-24 @ 08:47:46
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: Sara

jag ska köpa en symaskin tror jag + massa kläder;) Vinkväll sen när din balkong är klar??=) puss på dig snuttan

2008-04-24 @ 21:57:03
URL: http://laala.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Jag har redan köpt bilstereo så resten ska jag lägga på London-resa och tatuering.

2008-04-25 @ 15:48:42
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback