Everyone making babies.

babies

Jag har varit och hälsat på Michaela och bäbisen idag. Inom loppet av en timme hade det blivit "öppna förskolan" där. Ungar i alla åldrar trängdes i soffan. Men självklart va minstingen gulligast. Sikket gosmonster :)) Det är otroligt hur den där saken kan ha legat i en pung från början. Haha. Det va snack om allt från nerbajsadebarn till korta navelsträngar o hellokitty kläder. Tjohej, barn finns inte på min världskarta. Eller inte på Europakartan iaf... De är söta, det är dem... Men man ju inte direkt stoppa in dem i garderoben för en säsong när man tröttnar.

Jag kan tänka mig barn om sisådär 3-4år. Men har jag inte tryckt ut någon när jag är 26 så känns det kan kvitta lr åtminstone får vänta ett bra tag. Alla vill väl vara ung mamma lr? Vilken ålder ser ni som idealåldern?

gravidman

Kommentarer
Postat av: xxx

30. minst, känns de som nu iaf. är snart 21 och har myyyyycke kvar jag vill göra innan jagfår barn. mamma var 30 när hon fick mej och de gick bra ;)

Postat av: Ingrid

Finns väl ingen ideal ålder. Är väl när man har en fungerande vardag och ett stabilt psyke för hela babygrejen.
Man måste ju vara väldigt prepared (kan inte komma på den svenska översättningen haha)
Hur som helst hur prepared man än är lär det iaf ska bli feta shocken! Jag är livrädd för ungar

2008-04-08 @ 18:46:18
URL: http://ingridelgh.blogg.se
Postat av: Johanna

Egentligen finns det väl ingen idealålder, men MIN idealålder är 23. Jag skulle lätt kunna skaffa barn idag (är 18 nu, fyller 19 i november), men jag vill ha ett jobb, stabil ekonomi och gärna någon att skaffa barn med:P Men jag kommer helt klart att vara mamma när jag är 23, inte omöjligt att det blir tidigare:)

2008-04-08 @ 21:19:28
Postat av: Alexzandra

Xxx: Hehe, mamma fick mig när hon va 22 och isåfall skulle jag sitta med en unge nu :-S Men håller med om att man ska göra så mkt som möjligt först man blir ju ganska begränsad när man får barn.

Ingrid: Självklart finns det ingen ålder som är rätt eller fel. Därför jag frågade va ni tycker. Alla har vi väl en bild av vad som är "normalt" eller när vi själva ser oss få barn. Tror det är väldigt många som inte är bereda på att bli gravida och behåller barnet trots att de inte är förebereda lr har en "stabil" vardag/ekonomi. Men just nu känner jag samma skräck, ungar = livet är slut. Men sånt där kan ju ändras fort.

Johanna: Alla är vi olika. En del vill ha ett helt fotbollslag och om har en karl som är med o uppfostrar lr inte bryr de sig inte om. Sen är det dem som gör karriär först osv.. Personligen tycker jag nog det viktigaste är att jag skaffar barn med rätt man. Sen när det sker kanske är mindre viktigt.

2008-04-08 @ 21:54:23
Postat av: Caroline

jag har alltid sagt att jag ska ha barn innan jag är 25! helst tidigare ändå:) vill vara en ung mamma! tycker egentligen inte att det finns nån idealålder. känner man att man är redo, har jobb och en inkomst så man kan ta hand om sig själv och sitt barn, så kör på bara^^,

2008-04-08 @ 23:31:42
URL: http://carouline.blogspot.com
Postat av: Alexzandra

Caroline: Känns som att 25 är den nya "vuxenstämpeln". Så fort jag hör mig omkring ibland vänner och bekanta så kommer åldern 25 upp. Ofta gällande barn och det känns som min "idealålder" oxå så =) Men som sagt, man kanske inte vill sätta en unge till livet när man bor i en husvagn och lever på socialen.

2008-04-09 @ 00:25:47
Postat av: madeleine

svår fråga egentligen. så olika för alla:) men personligen så anser jag att man kan skaffa barn när man lekt av sej i livet;) och har utbildningen klar. festaresor och studentliv är lite svårt att kombinera med ett barn:) och åldern blir därför olika beroende på när man börjar med allt:D

2008-04-09 @ 08:33:27
URL: http://madeleine1985.blogg.se
Postat av: Alexzandra

Madeleine: True! Därför jag tycker det är idiotiskt när folk går och skaffar barn när det är 20 och knappt tagit studenten. Fast vissa drömmer ju om familjeliv medans andra drömmer om studentliv :) Känns ändå som att det är viktigt att verkligen göra alla de här "oansvariga" grejerna nu för man kan ju inte ångra sig.

2008-04-09 @ 09:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback