Old memories.

Det är väl fan va lite tid jag haft till bloggen då.... Det fina vädret har lockat ut mig, sry for that!

Igår åkte mamma och jag iväg till en man som heter Sören (det är släkt till mig på ganska långt håll ...) i hans förråd har alla pappas & pappas brors saker stått sen dem past away. Med andra ord har sakerna stått där i 10år! Det blev ett väldigt känslo-moment att se allt från mina gamla filtallrikar till saker pappa hållde kärt. Hans hantlar stod där som han satt och lyfte med titt som tätt, hans fjäder samling, örhängen från mitt barnrum och saker som jag stickat på syslöjden. Videofilmer på mig sen jag var liten, ja... det mesta gick att hitta :) Både mamma och jag tyckte de va lite sorgligt faktiskt. Sen när vi packade in alla saker i bilen o skulle åka så hittade jag ett  kort på pappa liggandes på gräsmattan (inga andra kort fanns i förrådet) tog det verkligen som ett "sign" att han va där. Det va fint faktiskt. <3

Något lite halv roligt lr snarare skräckinjagande hände. Mamma öppnade en svart plastsäck för att hon hittade ett par gardiner hon sytt en gång i tiden. Hon började förtjust dra i dem där men kastade tillbax dem ganska snabbt, hahha. Då hade hon lyckats få tag i ett 5 små råttbarn, huhuhu. Oki att ungar nästan alltid är söta men hon tyckte inte alls de va mysigt att få tag i små blöta kravlande saker. Självklart vart jag och barnen nyfikna och gick närmare för att titta. Då kommer det en stor jäkla råtta och slänger sig i där och stackars mamma fick även den mellan fingrarna. Det va skrik åt alla håll kan jag lova =) folket från tvättstugan kom tom in för att se vad som pågick =-s

image2026
(så här söt va den tyvärr INTE!)....

Kommentarer
Postat av: Madde

Åh, vad kul med någon annan åsikt. Visst, den andra e rosa och det var jag ju egentligen ute efter, men jag håller nog nästan med. Den ser liksom lite mer... Plastig (?) ut...?
Kram!

Postat av: Alexzandra

Madde: Precis så tyckte jag med, Plastig och billig så den ut att vara :(

2008-04-18 @ 20:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback