Alexz goes plugghorse


Jag är ledsen att ge er mer av gårdagens tråkiga läsning. Jag fattar att ni inte vill läsa om mina pluggplaner. Dock är det dä ända som snurrar i mitt huvud just nu. Från att ha varit totalt ointresserad av att plugga till att försöka ta sig an allt det här är fan inte plättlätt. Det är en djungel av allt från KY utbildningar, kurser å studiemedel. Jag har aldrig känt mig så okunnig om nånting som nu. För att komma in på utbildningen jag sökte måste man ha 90% godkännt, vilket är tveksamt om jag har. MEN som sagt man kan ju inte göra mer än söka. Men så ringde jag några samtal idag och fick fram att jag måste ha 90% godkännt av mitt SLUTBETYG. Och där gick Kopparberg i stöpet eftersom jag inte har fullständigt betyg.

Det roliga är att någon sa till mig igår, att då blir det komvux då. Jag skrek rakt ut! Men faktum är att jag precis varit iväg till komvux och pratat med studievägledaren och det ser inte bättre ut än att jag börjar på komvux 25aug. Har en inbokad tid på torsdag kl 13 då vi ska gå igenom precis vilka/hur många ämnen jag ska plugga upp för att ha ett giltigt slutbetyg. Jiiihaa!
Det blir alltså en termin på komvux för att sen söka till behandlingsassistent till vårterminen. Men fan det känns bra. Det låter inte sant men jag ser verkligen fram i mot att plugga framöver.

Så är det ju det här med ekonomidelen, akassan vill knappast betala för folk som pluggar på komvux och jag tänker INTE ta studielån. Det blir svårt att betala en hyra på 5000kr/mån som fattigstudent. Men som jag sa till syo`n det är mitt sista problem, just nu vill jag bara komma igång med pluggandet och om det betyder att jag får flytta hem till mamma 1 månader eller 2 så bryr jag mig inte speciellt mkt om det : )

Kommentarer
Postat av: Angelica Lindvall

Hehe, vi som alltid hånat alla som går på Komvux men va fan, det är ju bara till för att folk ska kunna plugga upp sina betyg ännu högre. Hoppas allt går vägen nu. :)

Postat av: Kamilla

Det är ju nice att du blivit så peppad!! Toppen ju, skönt och vara färdigutbildad innan 25 oxå! ;)

2008-08-05 @ 13:11:12
URL: http://milixen.blogg.se/
Postat av: Emma

kommer blir så bra ska du se, nu har du ju ett mål. Alla kan ju inte vara motiverade på gymnasiet. =)

2008-08-05 @ 15:44:08
URL: http://sirikit.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Angelica: Ja faktiskt, komvux är för retards lr nått har jag alltid tänkt Å nu äre jag som är retard :D mohaha.



Kamilla: Tackar! Det känns faktiskt jätte bra. Måste säga att det är en ny känsla det här, att vilja någonting så mkt och sen inte kunna "få" det. Men vill man så kan man =)



Emma: Ne, 12års plugg, Orka hålla motivationen uppe! Händer ju så mkt annat i ens liv då. Men nu så...

2008-08-05 @ 15:54:39
Postat av: Elin

Kul att du verkligen känner för det här :)& va sjutton, precis som du säger, skitsamma om du får flytta hem ett tag:) det är det ju värt i det långa loppet :D kram

2008-08-05 @ 20:27:12
URL: http://kvistelin.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Med den viljan kommer inte komvux blir några problem alls ska du se :) Eller utbildningen överhuvudtaget. Önskar jag hade haft hälften av din vilja =p haha...

2008-08-05 @ 20:51:38
URL: http://milixen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback