Är så...

trött på tomat-gurka-isbergsallad-majs med tonfisk/kyckling/skaldjur-sallad. Och eftersom 2 damer frågade mig angående tips & råd med recept så tog jag mig en titt på tv4.se. Dem har 1000-tals recept så självklart kan ni klicka er in där själva. Det finns för allas smaker. Romantiskt, grabbmiddan, smalt, picknink, vardagsmat, barnkallas lr bara snabbt och enkelt.
Själv behöver jag salladsinspiration.

Normaltsätt så hackar jag isbergsallad,gurka, tomat,paprika och häller ner allt i en skål. Tillsätter sen med nått "köttigt" som kycklig, rostbiff, tonfisk osv.. Men hela det upplägget tänker jag lägga ner nu.

På nästan alla bilder har de lagt upp som de så fint kallar det - Salladsbädd. Sen kan man liksom lägga på precis vad man vill. Allt från potatis, kycklinglever, tigerräckor, coctailtomater, borccoli eller bacon. Då kan man själv välja hur fettsnålt det ska vara. En del vill lägga till päron, mango lr apelsin andra vill ha nått mer matigt - Välkryddat med avokado och fetaost.

Att det finns miljoner recept där ute är knappast någon nyhet. Därför ska jag testa mig fram här framöver (och sen betygsätter jag åt er. Om det är snabbt,billigt, gott osv...) blir ni nöjda då??

Kan inte låta bli att känna mig en aning bortkommen när jag läser alla recept. Recepten är SÅ långa! Är det meningen att jag ska veta va allt det där är? Schalottenlökar, diljonsenap, frissèsallad, roquefortost, burgur?


Det är självklart välkommet med råd ang. Kost & hälsa till mig med : ))


Kommentarer
Postat av: m0a

haha eller hur, till helgen köper vi nog nytt golv som fredrik får lägga in :)
Är du helt klar med lägenheten nu ?

Postat av: emelie

härlig blogg du har! i wish det var mitt vardagsrum, får nöja mig med att drömma lite till;)

2008-02-06 @ 19:30:30
URL: http://www.emlyb.blogg.se
Postat av: johanna

åh vad kul att du tog min önskan på allvar, hehe =) sallader är så himla goda, och inte alls jobbiga att göra. bara man tar tag i det.. en god sallad slår ju all snabbmat egentligen, och man blir inte sådär äckligt illamående mätt. och jag vet, det är en djungel av recept, finns ju bara hur mycket sallader som helst. jag ser med glädje fram emot vad du kan hitta på=) hehe, ha en bra kväll

2008-02-06 @ 20:09:52
Postat av: Pauline

Bra idé! Mina sallader brukar vara lika fantasifulla som dina. Knappast så man sitter hemma och tänker "Om jag skulle gå ner och köpa lite ruccola och quinoa??"

2008-02-06 @ 20:19:26
URL: http://pauliine.blogg.se
Postat av: Alexzandra

M0a: Jag är helt klart, behöver köra bort skräp (ligger på balkongen, oops!) och sen köpa nån extra byrå, ny tv och lite prynadssaker. Men det är sånt man tar eftersom. Inte prio 1 just nu.

Emelie: Thanx. Sikken tur egentligen, hade ju inte velat slå ner dig eller liknanden. hohoh :)

Johanna: Klart jag gör det. Vill ju hjälpa till, dessutom sporrar det mig med :) Ja det finns så sjukt goda sallader. Du ska bara veta när jag va i New york, dem hade listor på precis ALLT så kunde man välja hur mkt som helst som man ville ha i och dem fixade det. Helt gudomligt. Sverige borde ta efter såna ställen :) to be contineu...

Pauline: EXAKT så känner jag med. Hm, och när man inte ens vet va saker och ting är gör det ju inte saken bättre.

2008-02-06 @ 20:32:30
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: 3rU+5

när bjuder du?

2008-02-06 @ 21:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback