Nattliga tankar.

Sitter och kollar på titanic. Trots att jag tittade på den förra veckan. Hehe.

Vad kommer det sig att de klättrar uppåt? Alltså när skeppet skjunker så envisas de ju med att klättra upp i rep och hålla sig kvar så länge som möjligt. Överlevnadsinstinkt, så långt är jag med. Men det vet ju att det inte kommer någon hjälpt och båtarna blir ju knappast fler. Så..... varför inte bara skjuta sig själv i huvet (som en person faktiskt gör.....) för det kommer ju ändå dö. Att hålla sig kvar på båten förlänger väl bara lidandet?..

Finns det inte massa sprit på båten? skulle nog hellre häva 1liter whiskey och däcka. jag menar allt måste vara bättre än att drunka eller hur? ;-S

Låter kanske lite okänslig nu. Men belive me, jag är inte sen med att böla. Jag börjar ju böla innan fartyget tagit av i början, vet ju att båten ska skjunka liksom. Denna gång höll jag mig tills isberget kom. Typ 1h in i filmen.
Bara två timmar kvar då...

titanic

Kommentarer
Postat av: Jennie

jag gråter minsann inte till den filmen =)

Postat av: Alexzandra

Jennie: Hård som sten lr? haha :)

2008-02-10 @ 11:35:09
Postat av: Jennie

jag e la lite efter i bloggvärlden=) Tro mej jag funderar oxå på varför inte jag rullar fram, det är ett mysterium, som ajg iofs inte gråter illa över=)

2008-02-10 @ 16:23:02
Postat av: Anonym

Ja du, har du hört att man ska tänka så positivt man bara kan? Det finns en försvarsmekansim då man förnekar det som ska hända eller har hänt. De förnekar att det finns en chans att de ska dö, och när väl den där överlevnadsinstinkten tar över vill de försöka undvika vattnet så mycket som möjligt. Det kan väl inte vara så svårt att förstå:) Alla ger vi dock inte upp utan kämpar vidare, det var trots allt 6 personer som överlevda då de hade legat i vattnet en jäklans lång tid. Det är så vi människor fungerar kära du;)

2008-02-10 @ 20:02:45
Postat av: Alexzandra

Anonym: Jag var ironisk kära du ;p Ser du simpson där i båten? Puss!

2008-02-10 @ 21:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback