Neeeg....ehm, chockladboll.

negerböll
När man (läs jag) va liten bakade jag väldigt ofta. Det va allt från att äta ren sockerkakssmet, negerbollar eller mullegodis. Ibland när de inte fanns ingridienser till något så brukade jag blanda margarin, socker och oboy. På den tiden va det faktiskt gott och jag hade inte blivit proppad med skit som "gå ner 6kg på 3vec, Bästa GI-recepten " o bla bla.... Ser runt i kring på bloggar att folk faktiskt bakar även i "vuxen ålder" Inte mammavuxen nu utan där mitt i mellan. Det är kladdkaka hit och negerböll dit. Det  va igår som jag insåg att jag inte bakat negerbollar på 10år. Hur är det möjligt? Dessa härliga köttbullsliknande bollar from heaven. Det ska åtgärdas inom en snar framtid kan jag meddela.

Kommentarer
Postat av: pernilla

kommer du ihåg när vi bodde i rosendal och gjorde vita negerbollar då vi inte hade någon kakao =) men då tyckte vi de var lika goda som bruna. hoppas de går bra hos frisören de brukar ju alltid kännas konstigast i böjan men efter några tvättar blir de alltid bätte ... tycker jag iaf =)

2008-02-28 @ 11:33:01
Postat av: emelie

baby, hur blev håret? så nyfiken juee!

Postat av: Hanna

Jag åker som aupair till North Carolina, men ska till NY bara för skolan i några dagar.

2008-02-28 @ 13:23:12
URL: http://hannaevaisabella.blogg.se
Postat av: Alexzandra

Pernilla: Ja du påminde mig ju nu, SÅ GOTT! vita negerbollar is the shit =) fan va sugen jag är. Det är sant, man måste alltid vänja sig ett par dar först.

Emelie: Bilder kommer bejb ;)

Hanna: Åh men va kul att du drar iväg o gör nått. Är så glad för alla som verkligen gör sånt! och NY är så bästaste staden ever, avundsjuk jag blir =)

2008-02-28 @ 13:58:21
Postat av: Carolajna

haha. Kan inte believe att du skrev negerbollar pa bloggen! Visst har vi alltid sagt det och det ar ju faktiskt namnet! Mina vanner har dock som kommer fran andra stallen i Sverige sager att dom aldrig skulle saga det. Bullshit. Bra jobb Alexz:)

2008-02-28 @ 16:43:41
URL: http://barbienyc,blogspot.com
Postat av: Alexzandra

Carolajna: Men hallå, kära nån! Det heter negerboll och har gjort sen vi låg i mammas mage. Det är liksom inget negativtklingande ord eftersom negerbollar är något de flesta älskar. De får gärna kalla det vitsvenneboll. Den är lika ljuvlig för det! :-D

2008-02-28 @ 18:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback