Att skriva dagbok.

diary

Va på väg till sängs där ett tag. Det är väl fan att man aldrig är nöjd. Jobbar man vill man hem (som om det finns nått att göra hemma?) och vice versa. Istället kom mamma och barnen hit och vi har städat precis heeeela lägenheten. Plockat upp alla lådor och skurat alla golv. Känns bra att man gör nått vettigt när man är ledig.

Jag samlar på mig så förfärligt mkt saker genom åren. Har allt från kärleks brev, årsförbrukningar av kvitton, kom ihåg lappar som pappa skrivit för15 år sen, dagböcker sen 12år tebax, mammas kalendrar, min döda hunds borste, kill-5-i-topper, uppsatser etc... Och jag skulle aldrig kunna slänga något utav det. Älskar att titta tillbax på kärleksbrev man skrev som fjortis lr läsa vad jag gjorde idag för 5år sen. 3 hjärtan

Skriver ni dagbok???

Kommentarer
Postat av: Tess

nej, men har bloggen lite som dagbok .. fast det blir ju inte riktigt samma sak, man skriver ju inte sina allra innersta tankar där ..

Postat av: anna-maria

ska du tågluffa i europa, coolt. det låter inga fel det.en sån resa ska jag också försöka ta mig iväg nångång. älskar att resa, men vill för mycket, så kan aldrig bestämma mig vart jag ska åka, så kommer aldrig iväg. men nu blir det västkusten usa och hawaii i höst =)

2008-01-17 @ 20:00:02
Postat av: Johanna

Tidigare skrev jag bara dagbok vid speciella händelser. Nu gör jag det varje dag. Det är skönt! Och visst, det blir mest samma saker varje dag egentligen.. men man ser ju ändå i det långa loppet hur man förändrats. Och så slipper man ägna timmar åt att skriva om man skriver lite varje dag för då tar man ju dag för dag. :P

2008-01-17 @ 21:15:44
Postat av: Alexzandra

Tess: Jag ser dem oxå som så, fast en dag kommer väl inte all denna text finns kvar här. Det är då man kan lita på sin riktiga dagbok :) O som du säger, det är mkt djupare tankar i en DB.

Anna-Maria: Känner igen känslan "vill för mkt" man vet inte riktigt vart man ska börja. hehe! Men din reseplan låter ju suverän. Man kan inte hinna med allt på en gång så...

Johanna: Jag är nog tvärtom, skriver när jag har mkt att berätta. Fast det är som du säger lite negativt eftersom de blir så mkt att skriva då. Man missar en massa viktiga detaljer och händelser. Det är så otroligt kul att se hur man förändrats. Ens tankar va ju en anning annorlunda när man va 14. Man riktigt känner hur omogen man var :-S

2008-01-17 @ 23:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback