Crazy europe tour!!

Dag 5
De senaste 72h har varit som ett ända vackert vykort. Varför kan man inte fånga verkligheten på bild? Jag blir så frustrerad när jag inte kan förmedla allt detta vackra vidare. Ni får helt enkelt ge er iväg hit! Vi har lämnat Nice underbara strandpromenad för lyxiga Cannes. Parkering 24h = 750kr, En natt på hotell 2500kr. Den här gången fick vi leta lite efter något prisvärt och i slutändan visade det sig bli väldigt bra. Vårat hem i Cannes låg mitt i smeten så vi bestämde oss för att stanna 2 nätter.
Ps. Har brännt mig BIG time!

Dag 6
Här med döper jag denna europatrip till Crazy tour! Jag tror nämligen vi slagit världsrekord, jag vet iaf att jag har gjort det. Nämligen i att förflytta sig från en plats till en annan på snabbast tid. Mitt måtto sen ett tag tebax har varit Att uppleva så mkt som möjligt på så lite tid som möjligt. Å skoja inte att det varit en intensiv vecka.

Dag 7
Sitter nu på färjan mot Malmö, vilket innebär att vi kört oavbruttet från kl 15 (tis e.m) till idag ons kl 9.00. Vi satt där i bilen å diskuterade vad vi skulle göra här näst (mina pengar började rinna ut...) diskuterade allt ifrån en partynatt i Berlin till skumdiscot på statt. Haha! Sa till Pernilla att det skulle va kul att dyka upp på statt å överraska ;) Att vi igår låg på stranden i Cannes för att idag sitta på färjan till Sverige är helt otroligt. Å allt snack om Onsdagsklubben hemma i Karlskoga gjorde oss fasligt sugna på att försöka hinna dit. Idioti minst sagt! Helt plötsligt blev det en kamp i mot tiden. Jag blåste på i 140 igenom HELA frankrike. Underbara vägar. Fast allting är ju bättre än bergen i Schwize och Italien. Jag körde hela natten, det som höll mig vaken va tanken på statt, herregud. Eller så va det minen på Mr M som fick mig att förförflytta mig genom halva europa på 15h, Närmare 200mil. Vet inte hur jag ska belöna den stackars bilen för att överlevt denna resa. När vi gled in i Travemunde där färjan stod som skulle ta oss till Malmö kände jag att fan va stolt jag är över mig själv. ; )) Nu hade vi bara 5h på oss att ta oss till statt oxå. Men klarar vi Frankrike/tyskland på en natt så är fasen ingenting omöjligt!

Jag har aldrig varit något fan av Tyskland. Trots att jag tillbringat en hel del semestrar där med familjen senaste 10åren. Ser det hela som ett stort grått och tråkigt land. Efter att fått trängas med galningar på autobahn va jag knappast något större fan. MEN efter att ha upplevt vägarna uppe i bergen så fullkomligt älskar jag tyskland. Omtänksamma människor, bra skyltat å vägarna bara flyter på...Att komma in i Tyskland är numera hemma för mig! Har aldrig längtat efter att komma till detta gråa land, men visst vet ni! Jag riktigt jubblade när vi gränsade. Deutschaland. Äntligen ett plant land, inte ett berg så långt ögat kan nå. Home sweet home!

Resan kunde inte sluta bättre. Anländer på båten å hittar en hel avdelning med gym, bubbelpooler, duschar, bastu! Folktomt dessutom, så där dyker vi in å har en riktig spastund. Lovely.

Dag 7 - Natt.
00.15 åker förbi Karlskoga busstation, exakt en vecka efter att vi lämnade staden för att dra neråt. Drog på mig partystassen å drog några raggargroggar till Bag in da box. Sen var det bara att göra statt ;)


Kommentarer
Postat av: Angelica Lindvall

Låter helt underbart!! Nu vill jag se tuuuusen bilder! :D Och jag vill veta hur mycket ni hade i reskassa utifall att man själv får för sig att göra en Eurotrip! :) Jag antar att du kanske är lite trött på att resa nu men jag vill verkligen till Oslo! :p

Postat av: xXx

Tråkigt att ni missa de, de var verkligen grymt. Men de blir la fler resor =) Vi flög till nice, bila till Sanremo(italien) bodde där i bergen i 3 nätter, men åkte runt på dagarna. Sen åkte vi till monte carlo på väg till nice där vi spendera sista natten och sista dagen.



Men blir mycke mer bilande när jag får mitt körkort.

2008-07-11 @ 13:17:31
URL: http://sexdrugsanddancing.blogg.se/
Postat av: Michaela

Välkommen hem igen ;)

2008-07-11 @ 14:55:45
URL: http://missmichaela.blogg.se/
Postat av: Carolina

Later helt underbart baby!:)

2008-07-11 @ 17:20:18
URL: http://barbienyc.blogspot.com
Postat av: Anonym

Angelica: trött på att resa, are u crazy? :D det som håller mig kvar nu är bristen på pengar. men sen drar vi gumman! skulle ha lagt in bilderna imorse men min dator la av! panik!! men den är inlämnad, hoppas verkligen det är något simpelt fel, skriver från mobilen nu : -s

2008-07-11 @ 17:35:59
Postat av: sarah

hahaha du e galen tös :)

Välkommen him!

2008-07-11 @ 18:40:21
URL: http://obeskrivligpassion.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

xXx: Monte carlo hade verkligen varit något men som sagt, det blir fler resor ;) Hade jag en vettig bil skulle jag med dra på fler såna här resor. Mysigt att ligga uppe i bergen, tänkte ocå göra det men fick bli Lugano. Dög utmärkt faktiskt ;)



Michaela:Thanx dear, hade lätt kunnat åka igen dock. Händer inte så mkt latcho här.



Carolina: It was=)



Sarah: Säger du det så gärna det. hehe.

2008-07-12 @ 15:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback