Midsommarjävel.



Jag ett antal gånger sagt att nyårsafton är överskattat och jag tänker nu säga samma sak angående midsommar. För att nyårsafton eller midsommarafton ska bli lyckat behöver man fly stan, antingen till kusten eller fjällen. Eftersom det alltid är ostabilit väder på midsommar så duger det inte att ha planer som långbord i någons trädgård med lekar o snaps. OM man ens har en trädgård att vara i alltså. Istället sitter alla på varsitt håll och väntar på att någon ska ringa och säga vad som händer. Man ringer runt varandra hela dagen och frågar om man hört något och i slutändan så..... blir det förmodligen en flopp. Att ha positiv inställning finns inte på världskartan, speciellt inte denna midsommar. Egentligen kunde ju alla bara vara med sina respektive eller familjen. Som det ser ut nu kommer jag säkert ligga inne och vara inställd på att det inte blir något sen ringer någon ikväll när jag redan tappat lusten. Att man ska jobba imorn hindrar än ju även att supa sig redlös. För så mycket annat finns det väl inte att göra?


Det roliga är att jag har en uppsjö av ställen jag skulle kunna vara på just nu. Stockholms skärgård, Leksand, På en båt ute på sjön, kusten, Vara med ......... Men motivationen är noll och morgondagens jobb drar ner valmöjligheterna. Suck!

Kommentarer
Postat av: P

Var inte så negativ till allt nu :)

2008-06-20 @ 11:30:43
Postat av: Karin

Ähh screw blommorna det löser sig iaf =) Vi e ju moderna eller hur!?

Hoppas du får en fin midsommar

Kram

Postat av: Sara

EXAKT så är midsommar, jag har insett de oxså för länge sen tyvärr, så mitt motto är att absolut inte planera något för då blir man inte besviken iallafall:)pussar snuttan

2008-06-20 @ 17:54:12
URL: http://laala.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

P: Hur kan jag inte?



Karin: Eller hur. Förhoppningsvis känner vi vem som är den rätta ;) Tror dock jag skulle behöva lite hjälp på vägen, oavsett om jag ska behöva ta till blommmor eller spåtanter. haha!



Sara: Om jag ens hade planer då slipper jag åtminstone sitta hemma ENSAM. Jag hade nämligen inga planer i år och det blev värre än nånsin ;-S Men nu är denna midsommar över tack å lov! Nästa år flyr jag landet eller iaf Kga.

2008-06-22 @ 10:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback