Fenomenet Blondinbella.

bblogo


Åh herregud!!
Jag är halvvägs in i debatten som BlondinBella och Ebba Von Sydow är med i. Jag följer inte någon av deras bloggar FÖR jag tycker inte dem är intressanta. MEN när man surfar in på sina favvo-bloggar och ser att de flesta nämt denna debatt så självklart måste jag surfa in där jag oxå! Hann snappa upp att många tyckte de var en meningslös debatt. Själv måste jag säga att det är jävligt intressant OCH komiskt, jag sitter rent ut sagt och garvar åt dessa hettsbollar. Den där Wetterstrand och "unga killen" är ju helt hysteriska. De får inte ens fram vad de vill för att är så ARGA. Stackars pojken blir ju helt röd i ansiktet när han anklagar Blondinbella för att gå omkring och posa hela dagarna. How cute!!

Men fortfarande tycker jag att de har väldigt bra åsikter från båda sidorna. För i dagenssamhälle ligger ju unga tjejer under väldigt hård press, dels att man ska ha det nyaste (modet) och idealet är att man ska vara smal som en sticka osv.. Och jag tror faktiskt att många tjejer mår otroligt dåligt över att läsa mkt modebloggar där de ser bilder på kändisar (som i deras ögon är perfekta) och de ser shopping bilder här och var. Och att då inte kunna handla alla de här grejerna som dem vill ha, ja såklart det blir deprimerande. Det finns ju faktiskt statistik på att människor - Främst unga tjejer! mår psykisktdålig i större utsträckning än förr och att det allt oftare leder till självmord. Känns ju inte alls kul att lägga ut en bild på "helgens-shopping" när det kan få andra att må dåligt. Men samtidigt som Blondinbella säger kanske det kan inspirera andra till att lyckas på egen hand, eget företag, tjäna pengar på bloggandet, studera vidare så man får ett väl betalt jobb etc... Sen va man lägger sina pengar på är ju helt upp till var och än. Tydligen så är man ointelligent om man shoppar. Haha. Jag får köpa mig en bok för att kompensera upp det.

Jag tycker dock mig skymta att Ebba skäms över Bella. För Bella höjdes verkligen inte i mina ögon efter denna debatt, inte sänktes hon heller. Men hon har inte så starka argument och hon försöker verkligen framställa sig själv som så bra, och ingen är ju perfekt så hon behöver verkligen inte anstränga sig så. Ebba dock hon höjdes. Henne har jag aldrig gillat men hon var över förväntningarna. Nu ska jag kolla vidare på de sista 20minutrarna.

Se debatten
här! Och ge gärna er åsikt så vi får diskutera lite mina vänner =)

ebba

Kommentarer
Postat av: Marie

haha, jag tycker det är kul att det ser ut som att ebba sitter och småflinar åt allt som blondinbella säger :D

Postat av: ggingerjennifer

ja man kan skicka efter!!!! frakten ligger på 180 tydligen. a billigt o typ världens snyggase skor man någosin sett! löööööövli! så underbart!!!!!! puss på dig het

2008-03-14 @ 17:41:38
URL: http://www.jgingerjennifer.blogg.se
Postat av: emilie

Tja babe, du har förstört mitt liv!! jag har blivit blogg-fanatisk sen du va här!!! har checkat in varenda sida du vart inne på, på min dator!! O självjkart såg jag debatten oxå...!! rädda mej

2008-03-15 @ 00:58:38
Postat av: Alexzandra

Marie: hehe, ja... Men som sagt Bella säger ju inte så himla mkt vettigt ;-I

Jennifer: Jag tyckte de stod att de bara skickade till canada :-O har du skickat efter nångång? Jag måste SÅ beställa om det skickar till sverige. Billigt & super snygga shoes

2008-03-15 @ 11:44:43
Postat av: Jennie

He he =) Alla har nog något knasigt man känenr sgi naken utan;)

2008-03-15 @ 12:23:10
Postat av: Emma

dom skickar till sverige men beställ bara 3 par åt gången annars får du betala tull =)

2008-03-15 @ 22:54:23
URL: http://sirikit.blogg.se
Postat av: Alexzandra

Emma: Wooooh! =)

2008-03-16 @ 12:46:07
URL: http://alexzandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback