Känner mig lite smått förstörd....

....efter helgen, och då är det ingen alkohol involverat. Bara jobb rakt i genom. Ioförsig en väldigt lugn helg, endast nått tjejslagsmål och så. Slagsmål har blivit obligatoriskt när man jobbar natt numera. VAD som dock gav mig rysningar när jag kom till jobbet i lördags va nyheter angående rån.


rån

Under mina 4år på Statoil har jag hunnit jobbat i Karlskoga, Degerfors, Kristinehamn och Göteborg. Jag har dock ALDRIG varit rädd lr kännt mig hotad. Man får många frågor från nattliga kunder om man inte tycker det är läskigt att stå och jobba alldeles ensam? Och där kan jag ärligt svara Nej. Tanken har knappt slagit mig. MEN i torsdags blev OK som ligger 50m från våran station rånad. En vecka tidigare var det biljarden. Jag tänkte att om de redan rånat en mack här i stan så lär de ju ligga lågt sen. Men ack så fel jag hade. Under loppet av en timme igår hann Matbutiken & konsum bli rånade. MED PISTOL. Håret ställer sig upp på kroppen bara jag tar orden i min mun. 3 platser på 2 dagar! Okej Statoil har cashguard så man kan inte bli rånad på så sätt att vi inte kan få ut några pengar. Men va fan, desperata knarkare, vet ju inte hur trasiga dem är i huvvet så....

damn va tryggt det INTE känns att jobba natt till veckan....

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Usch sånt där ska du ju inte tänka på :S Kusligt!

Postat av: Sandra

Hade samma tankar när Lidl Kristinehamn blev rånad. Man jobbar rätt farligt när man jobbar "kassa"jobb eller liknade..finns idioter till allt!

2008-03-16 @ 22:58:19
URL: http://hylen.blogg.se
Postat av: Carolajna

ne huuuh baby! Jag vill inte att du ska aka och jobba nu. Nej du far inte!!!

2008-03-17 @ 02:37:57
URL: http://barbienyc,blogspot.com
Postat av: pernilla

de sa nysspå nyheterna att polisern har goda hopp om att
gripa de som gjort de dessutom har de häktat en person redan... så du kanske inte ehöver oroa dig =)

2008-03-17 @ 09:36:16
URL: http://phernillak.blogg.se
Postat av: Alezxandra

Wysteriia Lite svårt att låta blir efter 4 rån på 2dar :-S

Sandra: Ja, det är därför jag är tacksam att Statoil har rånskydd!! Man är ganska utsatt när man handskas med pengr lixom.

Barbie: Det är inte förens torsdag jag jobbar ensam, o jag ska försöka få in en extring då, det kommer antagligen bli mkt pga att det är påsk då ändå =)

Pernilla: Ja men du vet att de är olika personer som rånat de olika ställena. På konsum har de tom namn på rånarna för kassörskan kände igen dem. Men på OK har de inte ens kameror inne i butiken så där blir de lite svårare att identifiera personen. Men det känns ju fortfarande väldigt skönt att de inte kommer undan med skiten =)

2008-03-17 @ 10:34:24
Postat av: Jenny

Usch, förstår att du känner obehag inför att jobba natt nu. Men vi får verkligen hoppas att det är slut med rånen nu och att du får jobba tryggt!

2008-03-17 @ 12:42:34
URL: http://calanthe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback