Starka begär.

nyabegär

Den senaste veckan han jag fått sjuka begär efter glass. Har varit på jakt efter Carte D`or cheescake. Och nu efter att ha smakat riktigt cheesecake är begäret ännu starkare. Dock finns den ingenstans nu när jag verkligen vill ha den. Letat på 4st av stans största mataffärer. Suck. Varje gång har jag istället fått nöja mig med någon annan sort. Det har resulterat i att jag har 6 sorters glass i frysen nu. Idag på kronhallen såg jag faktiskt en bild på just cheesecake-glassen så jag frågade. Det visade sig att de brukar ha den men att han som va ansvarig för fryst va pappaledig där av en miss i beställningen. Men nu skulle de ta hem den iaf :) Istället tog jag Häagen daze strawberry cheesecake och tills vidare är det min favourit glass.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ursäkta detta kanske är en korkad fråga, men på burken står det ju shortcake, är detta detsamma som cheesecake?
Gillar nämligen inte cheesecake så om det är något annat vore jag glad ;-)

Postat av: Jennie

Dagens I-landsproblem=)

2008-03-12 @ 08:11:59
URL: http://www.metrobloggen.se/jenniepennie
Postat av: Alexzandra

Jenny: Asså glassen finns ju i hur många smaker som helst så du behöver ju inte äta den med cheesecakesmak, dock fanns de ingen bra bild på den med cheesecake så... =)

Jennie: eller hur. Att man inte ska lyckas hitta en god glass jäkel utan att behöva flänga runt hela stan :P

2008-03-12 @ 08:26:19
Postat av: ggingerjennifer

Fy fan för glass vintertid. BURR. Ge oss sommar goooooooood

2008-03-12 @ 10:32:18
URL: http://www.jgingerjennifer.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Cheesecake man gör själv är absolut godast!

2008-03-12 @ 13:24:51
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Pauline

åååh sluta... jag som precis varit och tränat... tänkte äta sallad, men nu har jag lust att springa ner till hörnet och länsa dem på glass :S

2008-03-12 @ 19:31:22
URL: http://pauliine.blogg.se
Postat av: Alexzandra

jennifer: Jo sant, sitter jag och huttrar under filten med min glass :)

Angelica: Ja fast gör du glassen själv då med lr? :-S den jag åt i helgen va hemmagjord och underbar!!

Pauline: Om man inte unnar sig ibland försvinner motivation bejbi, du är ju värd glass om du tränat =) jag har unnat mig 2 nya paket idag, hahaa.

2008-03-12 @ 20:39:19
Postat av: Mia

Tjena! har kikat förbi din blogg lite då och då, har hittat hit från Angelica..=) Häagen Dazs Pralines & Cream är min favvo, helt klart!!

2008-03-12 @ 22:02:22
URL: http://mya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback