Om jag hade en timme med pedofilen.

Skulle det inte vara nådigt!

Ni får ursäkta att min blogg blivit lite eländig denna vecka.
Lovar att det här är det sista inlägget...

Mina syskon är 8år respektive 7år. De går i första och andra klass. Det är den här åldern då de börjar tjata om att få gå till skolan, affären, till kompisar själva. Mamma frågar om jag tycker hon är en hönsmamma? Svaret är NEJ. Om sanningen ska fram är jag mer nojjig när det gäller att de ska ramla på cykeln, drunkna, åka bil långt osv osv.. MEN idag fick jag bevis på att varken mamma eller jag är hönsmamma-syster. Det va nämligen en tjej i andra klass på Stråningstorpskolan som blev stannad av en gubbe imorse, han ville erbjuda henne skjuts hem. ELLER HUR?! Förmodligen är detta samma gubbe som härjjade i våras. Han sysselsatte sig med att åka runt skolorna lagomt till när barnen började och slutade. Han drog alla möjliga valser om borttappade hundar, skjuts hem, godis... När polisen kommit så pass långt att de visste vilken bil han använde så blev det lugnt över sommaren(barnen har ju om inte annat haft sommarlov!). VAD vi vet, han kanske härjjade i någon annan stad över sommaren, gud förbjude. Men nu är han iaf tebax i lilla mysiga Karlskoga och sprider skräck bland alla barnfamiljer. Tack och lov att skolorna skickar med lappar hem angående detta så man inte låter barnen gå själva.

Jag vill inte ens tänka på vad han tänker göra med det barnet som väl sätter sig i bilen. ÄN så länge har han inte lyckats lura in någon. Hoppas alla föräldrar där hemma pratar med sina barn om hur viktigt det är att ALDRIG följa med en främling. Och det oavsett vad han säger, han kan påstå att han är kompis till familjen lr va fan som helst. Min pappa började med de här samtalen när jag var väldigt liten. Och hans ord sitter som gjutet i min skalle fortfarande.

Det är för jävla sorgligt att man knappt vågar låta ungarna leka ute på gårn...


Kommentarer
Postat av: moa

omen fyy fasen vad otäckt !

Postat av: Angelica Lindvall

Men fy fan vad otäckt. Det finns äckelmänniskor överallt. Hoppas att den sorgliga Engla-historien gett alla föräldrar en rejäl tankeställare. Det var ju Englas första gång att cykla hem själv från fotbollsträningen och vi vet ju alla hur det slutade... :(

2008-10-03 @ 18:41:45
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Elin

De är sjukt, en på mitt jobb har barn på en skola i kga.. Vet ju inte vilken, men de är SMÅBARN! Och därikring är de någon gubbe som kommit med bil och fotograferat barnen utanför skolan? Finns ju stört folk minst sagt!

2008-10-03 @ 22:38:42
URL: http://pumanan.blogg.se/
Postat av: Elin

usch. störda människor finns ju runt oss hela tiden. där vi minst anar det också.....

otäckt.

2008-10-03 @ 23:42:58
URL: http://kvistelin.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

M0a: Ja o jävligt oroväckande.



Angelica: Precis det exemplet tog jag upp med mamma. Engla`s mamma lär aldrig förlåta sig själv för att hon släppte iväg henne ensam.



Elin: Jag hoppas nästan att det är samma gubbe så det inte kryllar av pedofilgubbar i Kga. :-S vetotusan va dessa människor är kapabla till liksom.



Elin: Mm, ibland känns det som att det är mer psykopater än normala människor i den här världen. Å man kan knappt lita på sig själv längre, pojkvänner som dödar sina flickvänner, mammor som fryser in sina barn osv osv..

2008-10-04 @ 00:44:49
Postat av: Sandra

Så jävla vidrig! Samma sak som KILLEN som blev våldtagen här om dagen av två turkar! vad fan har hänt me stan!?!?!?

2008-10-04 @ 09:20:46
URL: http://hylen.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Sandra: Ja att stan inte har annat än sex i huvvet visste jag ju redan MEN att de inte kan få det på normalsett är bra skrämmande .-S

2008-10-04 @ 09:45:14
Postat av: Elin

Joo kanske julafton vem vet.. :P

Kommer ju inte våga planera nåt inför julhelgen iallafall :D



Joo självklart vill alla barn ha sina föräldrar oavsett ålder.. Inget snack om den saken, men de kom som en chock de hon sa efter allt jag fått höra.. Och när jag så skarpt ställt in mig på en sak & sen efter typ ett halvår ska man KANSKE få tänka om.. Inget är ju bestämt utan bara kanske..

Lättare med raka rör så man vet hur faan man ska bete sig liksom! Jag orkar inte med krångel :P

2008-10-04 @ 10:19:32
URL: http://pumanan.blogg.se/
Postat av: VIXX

hjälp

2008-10-04 @ 18:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback