Mot drömvikten..


Vågen visade precis 3hg ifrån min idealvikt. Vikten jag skulle vilja hålla resten av mitt liv. Då skulle jag vara nöjd, det känns liksom lagomt för mig. Som sagt, 3hg ifrån den *Happy daaaaY* MEN denna gång vill jag gå ner yttligare 2kg till så jag väger som jag gjorde i USA förra hösten. Jag måste helt enkelt boka in en usa resa varje år för att nå min idealvikt efter en sommar med glass och för mycket sliskiga drinkar. Hehe.

Ska bara dricka upp min C-vitamin här sen iväg till gymmet.
Puss so long.

Kommentarer
Postat av: madeleine

men snälla människa:-D du är redan smal! vad ska du väga egentligen? om man får fråga:-D

Postat av: Angelica Lindvall

Hon ska väga 53 gissar jag på... det funkar ju eftersom du är kort, du ser ju aldrig sjuk ut då. Önskar att jag hade din energi tidigt på morgonen, men jag kör träningspassen på kvällarna istället. :P

2008-10-22 @ 09:21:08
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Madeleine: Idealvikten är 55kg, men jag vill gå ner till 53kg inför USA resan för så mkt vägde jag sist jag va där : ) Då har jag 2kg till godo haha!



Angelica: Ah, Mjo jag ser sjuk ut när jag väger så lite. Jag ser oftast ut som en urmärglad gamal knarkare eftersom jag går ner det mesta på överkroppen. Men man kan ju tyvärr inte välja vart man vill ta bort kilona. Jag hatar att träna kvällar, morgonmänniska, känns så bra när man har det avklarat ;)

2008-10-22 @ 09:53:41
Postat av: Angelica Lindvall

Nej, jag sa just att du INTE ser sjuk ut när du väger så lite. Det är ju inte för litet räknat till din längd, men det är klart, kilona försvinner ju på olika kroppsdelar för olika människor...

2008-10-22 @ 11:43:39
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Angelica: Jag vet att du skrev det! Men där har du fel! JAG SER sjuk ut i ansiktet å överkroppen när jag bantar :-S Å det va väl ett jäkla snack om min längd 161-162cm så jag är väl inte kortare än många andra?

2008-10-22 @ 12:33:18
Postat av: Kamilla

Varför eftersträva att se ut som en urmärglad gammal knarkare? Öh...det målet går inte hop i mitt huvud =p

2008-10-22 @ 12:49:11
URL: http://milixen.blogg.se/
Postat av: Amanda

De är klart folk har åsikter om man bloggar om vikten.

Bättre att försöka hålla vikten med regelbunden träning o bra kost istället för denna jojo bantning som man bara blir fetare av så fort man slutar med den

2008-10-22 @ 13:03:34
Postat av: Alexzandra

Kamilla: För att jag vill förlora lite runt magen, rumpa, lår och man kan ju som sagt inte välja vart man går ner. Å tyvärr ser jag urmärglad ut i ansiktet när jag bantar...



Amanda: Ja? Har jag påstått att ni inte får ha det lr? Som sagt, min idealvikt är 55kg å den vill jag hålla. Men det är svårt att kö med regelbunden träning/kost när man ska på semster i nästan 3vec därför vill jag gå ner nått kilo extra.

2008-10-22 @ 13:24:24
Postat av: Amanda

Menade att många som bloggar om bantning blir irriterade på att besökare frågar massa...

Kör hårt..smalt e snyggast:)

2008-10-22 @ 13:32:21
Postat av: Alexzandra

Amanda: OK, lät som att du menade att jag blivit arg. Jag tycker bara det är kul med kommentarer och åsikter så fråga på ;D

2008-10-22 @ 13:35:48
Postat av: madeleine

nee det är du inte!:-D jag är 1,63, men försöker inbilla mej själv att jag är längre;-)

2008-10-22 @ 15:34:27
URL: http://madeleine1985.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Madeleine: Samma här! Klart man vill va nåra cm längre ;) Men jag är fortfarande glad att jag kan ha highheels utan att bli längre än karlarna. Tror medellängden är 1,65 för tjejer i Sverige så nån dvärg är jag ju knappast.

2008-10-22 @ 15:54:46
Postat av: Angelica Lindvall

Okej, nu är jag lite besserwisser men genomsnittslängden för svenska tjejer är 167 cm. Genomsnitt alltså. Rätt högt.

2008-10-22 @ 18:40:07
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Karin

Gött! Grattis!

Jag jobbar på mina mål...börjar m sockret sen kommer träningen...haha

You go girl!

2008-10-22 @ 20:51:25
URL: http://lillak24.blogg.se/
Postat av: lissa

Alexz: baby kör på men gå inte för långt bara. förstår vad du menar med att man går ner på oönskade ställen och att de då kan se sjukt smalt ut, och du tillhör en normallång i sverige enligt mig iaf:)

2008-10-22 @ 21:40:33
URL: http://chayse.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Angelica: Besserwissrar tycker vi inte om! Vilket fall som helst så känner inte jag mig speciellt mkt kortare än resten av befolkningen.



Karin: tack :) Undra om man ska fira med en chokladkaka? haha, lr inte! Man kan ju åtminstone börja med att dra ner på godiset på veckorna. It`s a good start. Fast träning är ju egentligen det bästa, då kan man unna sig ändå.



Lissa: Jag går inte för långt, never! Tycker ju om att jag har lite boobies å rumpa : ) Kör på som förra hösten å det gick ju bra så. Puss!

2008-10-22 @ 22:40:06
Postat av: Angelica Lindvall

Huvudsaken är väl då att du känner dig lika lång som genomsnittstjejerna. Jag tycker att mina 163 cm är way too short men å andra sidan klagar jag inte. Det finns söta "dvärgar" också.. :P

2008-10-22 @ 22:48:21
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Angelica: Jag skulle inte tacka nej till att va lite längre, ett par cm bara. MEN jag känner mig inte mkt kortare än resten av svenska flicksen så. Dessutom ser man ju alltid för å nackdelar. Å jag föredrar att vara en lite tjej :)

2008-10-22 @ 22:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback