När åldersnojan kommer ifatt än...

Nästan så att det blivit en tradition att promenera hem spiknykter på lördags kvällar/nätterna :) Känns otroligt seriöst/ hälsosamt/vuxet/torrt. Tror dock jag tänker bryta den traditionen. Att som 22åring (i 5dagar till!) befinna sig på melkers efter kl:22 är tämligen deprimerande. Jag och Bella va äldst på stället och där satt vi med våran te och kände oss last gamla. ÄNDA tills Davva å micke slog sig ner vid the oldtable då vi slapp va äldst. Dessvärre kommer ju killar undan med åldern lättare än vi flickor. De gjorde lite narr av vårat tedrickande. Med all rätt antar jag. Vi kände oss faktiskt något malplacerade när klockan började närma sig 23 och musiken höjdes och det ända som beställdes va alkoholhaltiga drycker. Jag har aldrig haft problem med nykterhets månader förut. Och hela året som 22åring har varit ett ålders-ångest-fritt-år men det verkar som att åldernojan är tillbax.

Jag menar, är det meningen att inga ska kunna bo i Karlskoga när man är över 20? Det finns ju ingenting för "mellanålder". Antingen går man in i dimman med resten av tonåringarna och känner sig sådär lagomt patetisk eller så blir man överseriös och skaffar unge efter unge. Vad gör en 25årig singel i Kga liksom? Inte konstigt att man blir bitter när man sitter där en lördagkväll, äldst på stället och tycker att de ska sänka musiken så man kan prata. Hm, kärringvarning! Antar att det är därför så många söker sig till större städer i mellanåldern för att sen komma tebax hem när man har sitt på det torra och är redo för familjeliv. Jag har nog fått hela det där om bakfoten, varit i förhållande från att jag va 13år tills i höstat. Och nu när jag är singel så får jag inte ens njuta av det. Nej, känns nästan som att man måste kila stadigt eller skämmas över att man inte gör det.

Jag ska iaf JOBBA på måndag och det känns jäkligt skönt. Även om det innebär att jag får strunta i Sthlm´s tripen. Nu i kristider får man tacka ja till det jobb man får liksom. Å Melkers är ju ändå mitt andra hem så varför inte vara där å tjäna pengar istället? Gratis cappuccinofrulle dessutom. Har klagat allt för mkt över personal som inte kan göra en vettig cappuccino så nu får jag chansen att göra mina egna. ; ))

  

En god och trevliig middag hos Pernilla har jag iaf haft. Å så de alkoholfria drinkarna Bellus bjöd på igåår kväll!

Kommentarer
Postat av: Elin

haha precis som du säger :) jag är i mellan åldern & bor ju i linköping sedan 3 år tebax:P slump att ja träffade martin via nätet, men det är jag väldigt glad för, det är ju som du söäger, vadgör man när man är mittimellan? kram:)

Postat av: CG

Ja det ar f*n otroligt att du ska behova kanna dig gammal nar du bara ar 22 ar! Har i storstan blir jag kallad baby var evigaste dag sa jag kanner mig alltid alldeles for ung bara, but I like it:) Om aldersnojjan blir alldeles for svar att klara av sa ar det bara att komma och bo med mig vet du love.

2009-01-25 @ 01:45:00
URL: http://barbienyc.blogspot.com
Postat av: Pillan

Hahah ...ler ....det blir som man själv vill ...

Å nog fasan va jag ute å hade skit kul vid 22 års åldern , å vid 25 å vid 30 å vid 35 å vid snart 40 ...Med både gubbe å ungar ..

T adet lungt bara Alex , livet lunkar på ...å det blir inte roligare än vad du gör det till ))

Kepp rocking and party on

2009-01-25 @ 03:24:34
URL: http://pillansrum.blogspot.com
Postat av: Alexzandra

Elin: Ja, det flesta söker sig ju till andra platser i Sverige för att sen komma hem igen när man kommit ur mellanålder å gått över till det senare stadiet, haha. Men du har inga planer på att lämna linköping i framtiden? :)



CG: Hehe, I USA är det ju motsattsen, man är teen väldigt länge =) men sen är det ju även stor skillnad bara man kommer till storstan här i sverige med. Nånting måste ju göras åt saken iaf, ska bara fundera ut vad!! Men tack för inbjudan, det glädjer mig vännen!



Pillan: Hhee, klart man har roliga stunder i alla åldrar. Men vips så sitter jag ju här å är 25, 30 å sen står döden å knackar på dörren! Jag hinner inte med Å här kan man ju inte gå omkring å låta livet rinna iväg bara. Fick mig en rejäl kalldusch igår när jag såg va många år sen det va som jag va i småfolkets kläder. Måste ta tag i det här nu! :) Kramar på dig underbara!

2009-01-25 @ 14:51:10
Postat av: Sandra

Satt o läst ditt inlägg 3 grr nu..o jag kan må inte hjälpa att känna LITE irattiation över att vara en av dem ÖVER seriösa som skaffar unge efter unge. Jag tror mycket handlar om val..Du är mellan 20-30år så väljer du 1)plugga 2) resa 3) jobba o finna karriär eller sista skaffa familj: Du har gjort inget val..därför kanske du känner dig lite förvirrad? Eller något..jag har gjort mitt val o glad över de..slippa gå runt förvirrad. Kalla mig överseriös..jag kallar mig själv lycklig!

2009-01-25 @ 22:09:00
URL: http://hylen.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Sandra: Varför ser du Överseriös som något negativt? JAG KÄNNER som så att man har 2 val i den här staden, det är att festa arslet av sig (inge negativt det heller egentligen eftersom jag är lite utav en partypingla själv) eller så skaffar man familj (inte heller något negativt det vill självklart jag oxå göra när jag hittar den rätta att göra det med!) men jag känner inte att det finns något mellanting för oss som inte vill göra något av just dessa 2. Jag menar resa, det gör du inte I kga, plugg söker du dig förmodligen oxå till en annan större "studentstad". Men om man bara vill va, här i kga då? vad ska vi singlar göra då? Och sen är det ju upp till var och en att tolka inlägget, jag har väl aldrig skrivit att man måste vara olycklig för att man skaffar barn efter barn? Det va du som själv tolkade det så. Klart jag är förvirrad, jag vet ju inte vad jag vill. Det är ingenting jag försöker hymla med. Det va liksom bara lite kvällstankar jag hade, som sagt att man ska behöva skämmas för att man inte kilar stadigt eller har gjort något "vettigt" med livet vid 23års ålder.

2009-01-25 @ 23:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback