That´s what the big city is all about.


 


 

Jag är totalt nerkärad i den här staden. Den har allt man kan tänkas önska sig från en stad. Älskar älskar älskar allt! Efter att ha promenerat omkring i en stad i 3dagar hittar man det mesta.Va på väg till gymmet vid 10.30 imorse men hittade så mycke trevliga parker och annat fint att titta på. Så efter att ha myst omkring nere i hamnen så hittade jag ett friskis&svettis gym. Tyckte dock att det va onödigt att betala 150kr för att dra i lite maskiner när jag redan varit ute på en 2h's promenad. Så nu har jag dokumenterat vart alla mysiga sushibarer, biografer, gym, shopping, cafeér, parker och andra sevärdigheter ligger. Älskar att man kan komma på kl 23 en tisdag kväll att man vill ta en fika. Gick iväg igår kväll, killarna ville ha öl och jag cappuccino. : )) Hängt på ett asskönt ställe som heter Dattera til hagen. Har varit där förut å det kommer förmodligen bli fler gånger. Man blir nästan chockad när man hör norska.
SÅ mycke svenskar är det här!


 Det känns som om jag går omkring och har semester här bara. Typ en shoppingweekend någonstans. Å det skulle man väl kunna kalla det ;) Allt känns så väldigt "utomlands" här. De har ett utbud här som jag tidigare bara sett i NY. Vart jag än vänder huvudet är det glass/cheesecake/smootiebarer. Men jag är strong, Dag 14 utan candy! Känns bra. Just nu känns det som om jag aldrig kommer äta godis igen. Får se hur det blir med den saken, hahaa!. Och Meny är fortfarande den bästa mataffären jag någonsin varit inne på. De har salladsbarer och fruktbar där man gör det själv å betalar i lösvikt. Sverige borde inskaffa det på en gång! Eller så är det bara jag som inte är van vid STORstan. Ganska idiotiskt att jämföra Karlskoga med Oslo. Önskar att jag kunde dela på mig och leva två liv. Om inte annat ta med alla mina homies hit. Fan va skojs vi skulle ha.


Men semester eller inte, man tröttnar ganska fort på att springa i affärer hela dagarna. Nu längtar jag hem igen =))

Fredrik åker till Hemsedal ikväll och jag åker hem imorn efter lunch.


Så ..Anna, Du & Jag kl:18 på Melkers imorgon! Wiiiiee.


Kommentarer
Postat av: Jenie

mat på lösvikt låter very new yorkish=)

Har de starbucks i Oslo?

Postat av: Penny

varför blev det oslo ensam??

2009-01-14 @ 15:38:29
Postat av: Carolajna

Och Ingrid och Carolajna ocksa pa melkers kl.18? yes?;)

2009-01-14 @ 20:40:30
URL: http://barbienyc.blogspot.com
Postat av: MELINDA

SNYGG blogg :D

2009-01-14 @ 20:55:07
URL: http://pindilusen.blogg.se/
Postat av: Karin

Va bra att du verkar trivas vännen :)

2009-01-14 @ 21:30:58
URL: http://lillak24.blogg.se/
Postat av: Anna

Givet gumman, känns som jag inte varit där på en vecka nu när inte du är hemma, haha :)

2009-01-15 @ 10:39:25
Postat av: Alexzandra

Jennie: Nejnej, ingen starbucks. Det hade varit avgörande isåfall, hade blivit kvar i Oslo alla gånger isåfall :)



Penny: Jadu, det blev lite missförstånd i guess.



Carolajna: Always!! :D



Melinda: Tacktack!



Karin: Nu är det va det väl snarare tvärtom. Älskar Oslo men mina tankar är fortfarande hemma i kga :-S



Anna: Haha, tur att vi har varandra du! Får fika ikapp i helgen!

2009-01-15 @ 20:55:40
Postat av: evelina

var i oslo är det du bor? (:

2009-01-17 @ 19:02:02
URL: http://wherestarsaremade.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Everlina: Vid Oslofängelse. :D dudå?

2009-01-17 @ 19:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback